Geplaatst door OnJobs

Als ondernemer in deze oververhitte arbeidsmarkt een top kandidaat vinden? Lastig, maar niet onmogelijk!

Startup OnJobs verzorgt de match tussen werkgever en kandidaat! Als werkgever profileer je bij OnJobs jouw vacature in beeld in plaats van alleen tekst. Wij bereiken jouw nieuwe collega door middel van job marketing en employer-branding waar zij het best te vinden zijn, op social media! Niet op de ‘verouderde’ wijze zoals bij de gevestigde vacaturebanken, maar op geheel eigentijdse wijze. Proactief.

Ongeveer 90% van de bedrijven in Nederland maken gebruik van de grote bekende vacatureplatformen zonder job marketing en vissen daardoor allemaal in dezelfde vijver.

Waar deze platformen een reactieve houding aannemen en de werkzoekenden (slechts 10% van de werknemers in NL) naar zich toe te laten komen. Gaat OnJobs juist proactief op zoek voor werkgevers naar enerzijds kandidaten die werkzoekend zijn, maar JUIST ook naar de latent-werkzoekenden. Dit zijn ongeveer 75% van de werknemers in Nederland die al een baan hebben, maar wel open staan voor verandering. De ideale kandidaat voor de vacature is meestal al gewoon aan het werk!

OnJobs is een nieuwe recruitment Webapp die de focus legt op het in beeld brengen van de vacature en bereikt doormiddel van hyper targetting de perfecte doelgroep voor de vacature van de werkgever. De doelgroep wordt dus niets vermoedend proactief benadert op de plaatsen waar ze te vinden zijn namelijk op de social media kanalen. Kandidaten worden visueel meegenomen in hun ‘nieuwe’ bedrijf en voelen direct of het een juiste match is of niet. Ons brein is ontworpen om de wereld visueel waar te nemen. We begrijpen beelden intuïtief en beeld roept direct emoties op. Beelden zijn onvergetelijk & creëren direct betrokkenheid. Zo wordt het als werkgever een stuk makkelijker om het gevoel van jouw bedrijf over te brengen, te laten zien waar het bedrijf voor staat én met wat voor mensen het werkt. Door op deze manier kandidaten te werven zien we een enorme betrokkenheid en daardoor ook sollicitanten van hogere kwaliteit.

Onno den Hoed, medeoprichter van OnJobs:

“Het aantal openstaande vacatures is momenteel ongekend hoog. Nu is hét moment om recruitment slimmer aan te pakken. Je kunt het je als recruiter niet meer veroorloven je vacature alleen te promoten via geschreven vacatures bij de actief werkzoekenden (10% van de werknemers in NL). Het beste talent vind je in de enorme groep latent werkzoekenden (50 – 75 % van de werknemers in NL) en bereik je met innovatieve beelden in een gelikte omgeving. OnJobs faciliteert dit!”

Iedereen kent het succes van de dating app Tinder. Op basis van foto’s/video’s en de geografische locatie bepaal je intuïtief of er een match is. OnJobs past hetzelfde principe op haar platform toe, maar dan gericht op de vacature matchmaking.

Heb jij al goed beeldmateriaal van jouw bedrijf? Perfect! Dan gaat OnJobs daar mee aan de slag. Zo niet, dan helpt OnJobs je graag verder met een professionele fotograaf/videograaf. De missie: breng de kenmerkende sfeer van jouw bedrijf zo treffend mogelijk in beeld. Het resultaat bestaat uit een professionele fotoserie, een spectaculaire 360° foto en een walk-through video. Zo loopt een kandidaat ‘letterlijk’ zo zijn/haar potentiële nieuwe bedrijf binnen.

Met deze prikkelende presentatie garandeer je een eerste indruk die met kop en schouders uitsteekt boven de eentonige vacatures van de concurrentie bij de gevestigde vacaturebanken met enkel tekst. Voorheen waren zaken als employerbranding, job marketing en hypertargeting enkel bereikbaar voor grote bedrijven met forse marketingbudgetten. OnJobs brengt deze aspecten van job marketing nu ook binnen het bereik van het MKB.

Ons platform uitproberen? onjobs.nl