Onderzoek Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing, maar website kan beter

Amsterdam, 6 mei 2024 – Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort op SEO-optimalisatie en websiteprestatie. Dat blijkt uit de Omnichannel Index 2024, een gezamenlijk initiatief van IMPACT Commerce en Google, dat voor de vierde keer is uitgevoerd. De index biedt inzicht in de prestaties van retailers op het gebied van omnichannel klanterervaringen en beoordeelt meer dan 350 retailers in Scandinavië en de Benelux op hoe vlot en geïntegreerd hun winkelervaring op alle kanalen is. Waarin blinkt Nederland uit? |
|
Marleen Smit, Director Retail bij Google: “Klanten die in Nederland via meerdere kanalen winkelen, kopen 2,9 keer vaker en geven 2,2 keer meer uit dan klanten die maar één kanaal gebruiken. Dit laat zien dat er enorm veel potentie is voor winkeliers als zij hun omnichannel-strategie verbeteren.” Koplopers in retail |
|
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.