Industry Wire

Geplaatst door Mediaxplain*

Onderzoek: Nederland heeft begrip voor verdienmodel influencers

Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencer marketingbureau XMPLE. Ruim negen op de tien (91,5%) Nederlanders weet dat influencers geld verdienen met hun content. En bijna twee derde (64,4%) heeft begrip voor dit verdienmodel. Meer dan de helft van de Nederlanders (57,5%) vindt het zelfs niet meer dan logisch, aangezien er verder niet betaald hoeft te worden om de content te zien.

Lukas Foks, Head of XMPLE: “De sleutel tot succes in iedere campagne is de goede match tussen influencer en merk. Influencers werken hard om persoonlijke content te creëren die aansluit op de behoefte van hun volgers. Dit resulteert in blind vertrouwen dat ook commerciële content aansluit op het interessegebied van de influencer en dat hun aanbevelingen daarom oprecht zijn. Zolang dit vertrouwen behouden blijft, hebben volgers volledig begrip voor het verdienmodel van influencers.”

Dat relevante content, zowel voor de consument als t.a.v. de influencer, bijdraagt aan het begrip voor het verdienmodel van influencers, blijkt ook uit het onderzoek. Mensen die begrip hebben voor het verdienmodel geven vaker (+10,7%) aan dat de content aansluit op hun behoefte en geven vaker (+13%) aan influencers oprecht te vinden. Synergie tussen influencer en merk én de content die daar uit voortkomt, zou daarom altijd aan de basis moeten liggen van een goede strategie.

XMPLE is het strategische influencer marketingbureau dat de wetten van media-buying volledig implementeert in influencer- en contentmarketing. Data driven en transparant. Zo profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content, zonder verborgen kosten en met focus op meetbaar resultaat. XMPLE is onderdeel van marketing- en mediabureau Mediaxplain* en biedt daarmee de mogelijkheid om influencer marketing optimaal te integreren in de algehele mediastrategie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht