Industry Wire

Geplaatst door Tricentis 

Onderzoek van Tricentis toont aan dat meerderheid van organisaties waarde ziet in AI-gedreven DevOps

Amsterdam, 9 augustus 2022 – Tricentis, een wereldwijde leider in continu testen voor moderne cloud- en bedrijfsapplicaties, kondigt vandaag de resultaten aan van een wereldwijd onderzoek onder meer dan 2.600 DevOps-beoefenaars: ‘AI-Augmented DevOps: The Next Frontier’. Het onderzoek bestudeert de mogelijkheden van AI in DevOps-omgevingen. Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de organisaties AI-gedreven DevOps waardeert en het potentieel ervan erkent om innovatie te voeden en zakelijk succes te bevorderen.

Uit het onderzoek blijkt dat organisaties de meeste waarde verwachten van door middel van AI verder verbeterde DevOps. Bijna 70% van de respondenten beoordeelt het potentieel van met AI verbeterd testen als uiterst waardevol of zeer waardevol.

Vijfenzestig procent van de respondenten denkt dat AI-ondersteund testen met name geschikt is voor functioneel testen. Respondenten noemen ook UI-testen, unit-testen en prestatietesten als gebieden die veelbelovend zijn voor de toepassing van AI-gebaseerde technologie.

“De onderzoeksresultaten bevestigen dat met AI versterkte DevOps de hype waarmaakt en helemaal doorbreekt,” zegt Mav Turner, vice president, product, Tricentis. “Naarmate organisaties hun DevOps-proces volwassener maken, zullen ze op zoek gaan naar meer mogelijkheden om AI-oplossingen te implementeren om de gehele DevOps-pijplijn te stroomlijnen. Hierdoor zal de totale monitoring- en testtijd afnemen. Dit zal uiteindelijk releases versnellen en waardevolle middelen vrijmaken om te focussen op innovatie en business impact.”

Respondenten gaven ook aan dat het introduceren van AI in het DevOps-proces de potentie heeft om belangrijke zakelijke en technische pijnpunten te verlichten. Denk aan het makkelijker maken voor junior medewerkers om meer complexe taken uit te voeren, het verlagen van kosten, het verhogen van de release frequentie, en meer.

“AI heeft de potentie om DevOps-processen positief te beïnvloeden, en we hebben ontdekt dat volwassen DevOps-teams met AI nu al voordelen behalen,” zegt Mike Rothman, Chief Strategy Officer en Algemeen Directeur bij Techstrong Research. “Ons recente onderzoek toont aan dat organisaties over de hele wereld in alle stadia van DevOps-volwassenheid geloven dat het toepassen van AI-technologie hen zal helpen het volume en de complexiteit van softwarereleases te beheren, de kwaliteit van de code te verbeteren en concurrerend te blijven in de snelle markt van vandaag.”

De bevindingen zijn gebaseerd op een wereldwijd onderzoek uitgevoerd door TechStrong Research naar het gebruik van AI in DevOps-omgevingen. De enquête werd gehouden in mei en juni van 2022 en leverde antwoorden op van 2.670 DevOps-beoefenaars, managers en leidinggevenden in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en het Midden-Oosten, en Azië-Pacific van kleine, middelgrote en enterprise-organisaties.

Journalisten die het rapport willen ontvangen, gelieve me te contacteren, dan stuur ik dat door. Interesse in een interview hierover: geef me een seintje.

Over Tricentis 

Tricentis is wereldwijd marktleider op het gebied van enterprise continuous testing en wordt alom geroemd om heruitvinden van softwaretesten voor DevOps, cloud en enterprise applicaties. Het op AI gebaseerde doorlopende testplatform van Tricentis biedt een nieuwe en fundamenteel andere manier om softwaretests uit te voeren. Een aanpak die volledig is geautomatiseerd, volledig codeloos is en op intelligente wijze wordt aangestuurd door AI. Het is geschikt voor zowel agile ontwikkeling als complexe enterprise apps, en stelt ondernemingen in staat hun digitale transformatie te versnellen door de snelheid van softwarereleases drastisch te verhogen, kosten te verlagen en de softwarekwaliteit te verbeteren. Tricentis is door alle belangrijke industrieanalisten erkend als leider, waaronder vijf jaar op rij als leider in het Magic Quadrant van Gartner. Tricentis heeft meer dan 2.100 klanten, waaronder de grootste merken ter wereld, zoals McKesson, Accenture, Nationwide Insurance, Allianz, Telstra, Dolby en Vodafone.

Website: https://www.tricentis.com

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht