Industry Wire

Geplaatst door OnePlus

OnePlus en FCB Amsterdam laten exclusieve kunstwerken stelen

Onlangs introduceerde het wereldwijde smartphonemerk OnePlus zijn eerste product uit de nieuwe, betaalbaardere smartphoneserie: de OnePlus Nord. Het toestel is uitgerust met alle essentiële onderdelen die nodig zijn voor de ultieme smartphone voor dagelijks gebruik. Om een jonge, creatieve generatie te bereiken werkten FCB Amsterdam en OnePlus samen met Belgische designer Vexx, die vier OnePlus Nord’s omtoverde tot exclusieve kunstwerken. Er was alleen een probleem, de vier kunstwerken zijn door dieven uit de kluis van OnePlus gestolen. Zo werd de community van Vexx en OnePlus uitgedaagd om deel te nemen aan de Art Heist, waarmee je tijdens een intensieve klopjacht op Instagram op zoek moet gaan naar de dieven en de zes exclusieve kunstwerken.

Binnen het Instagram kanaal van OnePlus vond de speurtocht plaats met behulp van 12 carrousels. Achter deze carrousels ontvouwde 12 stedelijke werelden, panorama’s met allerlei hints en bovenal, de dieven met de telefoons.

FCB Amsterdam wint OnePlus pitch samen met andere FCB-bureaus
De Art Heist is de eerste campagne van de hand van FCB Amsterdam sinds het bureau samen met o.a. FCB Inferno de internationale pitch won voor het smartphonemerk. Samen helpen de FCB-bureaus OnePlus met het ontwikkelen van campagnes door heel Europa, waar FCB Amsterdam verantwoordelijk is voor de Nederlandse en Belgische markt. De ambitie is de nummer 1 smartphone voor de jongere generatie te worden. Meer campagnes volgen in het najaar.

Vanaf het allereerst moment hebben de teams van OnePlus en FCB Amsterdam elkaar kunnen vinden in de zoektocht naar creatieve innovatie en de drang dit te vertalen in resultaatgerichte campagnes. Daarmee voelt OnePlus zich verzekert van een bureau dat in staat is om vanaf de eerste dag een bijdrage te leveren in de groei en activatie van het merk. En vanzelfsprekend is het dan heel geruststellend om te zien dat de resultaten niet uitblijven.

Erwin van der Valk, MD van OnePlus Nederland
OnePlus is een merk dat fantastisch past bij ons bureau. Vanaf het begin van de samenwerking blijkt dat ons beide mentaliteit een match is. OnePlus streeft haar ambities na met een power die ze bekrachtigen met de term: Never Settle. Onze FCB-lijfspreuk is Never Finished: we moeten ons altijd blijven ontwikkelen, het kan altijd beter. En dat is precies wat we samen gaan doen. Iedere campagne, iedere nieuwe telefoon, is een stepping-stone naar nog beter werk en nog slimmere producten.

Jos Vis, CEO van FCB Amsterdam
Credits Art Heist

Klant: OnePlus

Verantwoordelijk: Kate Parkyn, Celina Shi, Mingming Yang, Wendy Hsieh, Sébastien Broekhoven, Nigel Rijkhoek, Thomas de Koning en Kayee Lam

Bureau: FCB Amsterdam

CCO: Massimo van der Plas

Concept: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse, Viet Ta Trong

Digital Planner: Bram Draaijer

Account: Miranda Honselaar, Fabienne Molleman

Fotografie: John Spijker

Beeldbewerking: Francois Veraart, John Spijker

Over OnePlus

OnePlus is een internationaal bedrijf gespecialiseerd in mobiele technologie. Sterker nog, OnePlus heeft als doel de uitdaging aan te gaan met de conventionele concepten van technologie. Het bedrijf ontwerpt prachtige toestellen met premium materialen en hardware voor uitzonderlijke prestaties. Elk idee is gebaseerd op de slogan ‘Never Settle’; een uitspraak die bovendien ten grondslag ligt aan de oprichting van OnePlus. OnePlus hecht veel waarde aan het creëren van sterke banden en streeft ernaar samen met zijn community van fans en gebruikers te groeien. Meer weten? Ga naar www.oneplus.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht