Industry Wire

Geplaatst door PauwR Internetmarketing

One-stop-shop voor Facebook campagnes

Wat heb je aan ‘killer content’ op je Facebook pagina zonder fans die het ‘liken’ en voor je verspreiden? Wat heb je aan een webcare team als je klanten je Facebook pagina niet eens kunnen vinden? En hoe denk je sales uit social media te kunnen halen zonder eerst een fanbase op te bouwen waarmee je ‘het gesprek aan kunt gaan’? Kortom, succes via social media start met een succesvolle campagne om je merk onder de aandacht te brengen bij je doelgroep.

Onder andere het SMF model (Social Media Fasering Model) van ‘social media veteraan’ Sjef Kerkhofs onderstreept het belang van een goede Facebook campagne. Is er eenmaal een fanbase opgebouwd, dan kan een merk starten met het genereren van content, de conversatie aangaan en vervolgens aansturen op conversie. Zoals je ‘vroeger’ e-mailadressen verzamelde binnen een e-mail marketing strategie, zo start je nu met het verzamelen van fans. Belangrijk daarbij is dat de kwaliteit van de fanbase hoog is door een relevante campagne die uiteraard aan de (strenge) Facebook regels voldoet.

Ontstaan van HalloFans.nl

Eigenaar Jaap den Hertog van The Page Creators kwam er al snel achter dat een perfecte Facebook App helemaal niet zo perfect werkt als er geen Facebook advertenties worden ingezet om die app te promoten. Directeur Pieter Voogt van PauwR wist dat het succes van hun campagnes in grote mate afhankelijk is van een goed concept en een uitstekende app. Na enkele gezamenlijke projecten was de oprichting van HalloFans.nl eigenlijk een logisch vervolg. Via dit platform brengen beide specialisten hun gezamenlijke propositie over het voetlicht. De reacties zijn vanaf de start unaniem positief.

Om de cirkel helemaal rond te maken tekent Peter Minkjan van Likeconomics, auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’, voor de invulling van het strategische aspect. De nazorg zogezegd. Want opeens zit een bedrijf met een heleboel fans en wat moet je daar nu tegen zeggen? Welke content moet je plaatsen? En hoe vaak? Op dat soort vragen kan Minkjan antwoord geven en zorgen voor een duw in de juiste richting.

Facebook Congres
De samenwerking binnen HalloFans.nl heeft inmiddels ook geleid tot het geven van een gezamenlijke workshop tijdens het eerste ‘Congres Facebook Marketing’, op dinsdag 11 juni in de Jaarbeurs Utrecht. Nu al is deze workshop ‘Wat komt er kijken bij effectieve Facebook campagnes’ één van de populairste workshops van dit congres. Inschrijven hiervoor kan nog via www.congresfacebook.nl.

AANBIEDING: Wil jij ook naar dit unieke evenement? Bestel dan je kaarten via www.congresfacebook.nl. Als lezer van Emerce krijg je maar liefst 15% korting met de volgende kortingscode: pwr4567

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht