Industry Wire

Geplaatst door CheckMarket

Online enquêtespecialist brengt marktonderzoek binnen ieders handbereik

Zaakvoerders Alexander Dobronte en Lara Houet ontwikkelden enkele jaren geleden een volledig op het web gebaseerd enquêteringssysteem. De installatie van complexe en snel verouderde software is op die manier overbodig en updates van de tool zijn onmiddellijk beschikbaar.
Tal van bedrijven deden al beroep op de diensten van CheckMarket om hun markt te analyseren, nieuwe producten te evalueren of personeelspeilingen op een efficiënte manier te laten verlopen.
Grote voordelen van digitale enquêtering zijn de maximale anonimiteit die geboden wordt, de flexibiliteit die mogelijk is in vraag- en antwoordmogelijkheden en de real-timerapportering.
Dat via dit systeem onuitputtelijk veel toepassingen mogelijk zijn, bewijst een gespecialiseerd team van programmeurs nog elke dag. Er wordt immers constant gebrainstormd en gesleuteld aan deze doe-het-zelf-tool.

Deze constante ontwikkeling vertaalt zich in enkele opmerkelijke doelstellingen die dit jonge IT-bedrijf in haar jubileumjaar realiseert en nog wil realiseren.
Zo rondde CheckMarket begin 2008 de kaap van 1 miljoen respondenten. Maandelijks nemen tienduizenden mensen wereldwijd deel aan de online enquêtes die via CheckMarket gecoördineerd worden.

Als SaaS-provider (Software as a Service) springt CheckMarket in het oog in een internetwereld waarin alles gratis lijkt te zijn. In tegenstelling tot verscheidene free providers garandeert CheckMarket echter een snelle en kwalitatieve service. Bovendien is elke toepassing binnen een online onderzoek bespreekbaar. Onze IT-afdeling heeft al bewezen ook voor de minder voor de hand liggende vereisten een oplossing te bieden.
Als trouwe klanten kunnen onder meer NATO, Heineken, Toyota, Johnson & Johnson, Rabobank en Manpower onze hoogstaande service zeker bevestigen.
Daarnaast tonen ook regionale ondernemers en particulieren zich erg tevreden over de formule die ons bedrijf aanbiedt. Ons klantenbestand groeit bijgevolg nog dagelijks aan.

Om de service naar dit almaar toenemend klantenbestand te kunnen waarborgen, moest het bedrijf op zoek naar een ruimere locatie, maar ook naar bijkomend personeel. Het CheckMarket-team was dan ook opgetogen om enige tijd geleden haar intrek te kunnen nemen in nieuwe kantoorruimtes in het stadscentrum van Turnhout.

De zoektocht naar geschikt personeel is echter nooit voltooid. Het management reikt dan ook de hand naar enthousiaste en gemotiveerde webprogrammeurs die hun kunnen willen tonen binnen dit internetbedrijf in volle expansie.

Uiteraard blijft de ontwikkeling van het systeem een permanente uitdaging. CheckMarket streeft er dan ook naar zo snel mogelijk 2 miljoen respondenten te hebben bereikt. Stilstaan staat immers gelijk aan achteruitgaan, zeker in een constant veranderende omgeving als die van de ICT!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht