Industry Wire

Geplaatst door World of Content

Online groei van 70% door coronacrisis

De uitbraak van het coronavirus zorgden in de afgelopen weken voor een onwerkelijke situatie voor merkfabrikanten, retailers en consumenten. Nu veel winkels de deuren moeten sluiten, lijkt de retailsector aangewezen op e-commerce om te blijven draaien.

Sinds de overheidsmaatregelen het openbare leven nagenoeg volledig hebben stilgelegd, leeft men meer dan ooit online. Thuiswinkel.org noemt online winkelen in een recente publicatie dan ook een vitale sector voor de samenleving.

Bestellingen
Wereldwijd neemt het aantal online bestellingen toe. Zo ook in de Benelux. Belgische supermarktketen Colruyt heeft 70% meer online bestellingen ontvangen dan normaal en Montapacking, dat voor 600 webwinkels de logistiek verzorgt, voorziet een groei van 50% in de komende weken en maanden.

Capaciteit
De vraag is of de retailers het veranderende koopgedrag wel aankunnen. Amazon maakte bekend 100.000 nieuwe mensen aan te nemen om de stijgende vraag aan te kunnen. In Nederland liet Picnic weten honderden nieuwe medewerkers te zoeken voor het inpakken en bezorgen van online boodschappen. Ook Albert Heijn geeft te kennen dat het ‘megadruk’ is en aan capaciteitsuitbreiding werkt.

Online dienstverlening
Naast retailers zien ook online dienstverleners de vraag sterk toenemen. Bij World of Content, dat leveranciers en retailers helpt productinformatie met elkaar te delen, staat de telefoon roodgloeiend. World of Content ziet dat leveranciers de online productpresentatie willen verbeteren en het assortiment verder uitbreiden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht