Geplaatst door Orderchamp

Online groothandel Orderchamp breidt uit naar Frankrijk

Amsterdam, 14 juli 2020 – Online groothandel Orderchamp lanceert vandaag haar platform in Frankrijk. Er is bewust gekozen om te lanceren op ‘Quatorze Juillet’, de bekende Franse feestdag. De uitbreiding naar Frankrijk past in de groeiambities van het bedrijf. Online en fysieke retailers uit Frankrijk kunnen zich gratis aanmelden als online inkoper. Anderzijds kunnen Franse merken vanaf vandaag hun collecties verkopen aan meer dan 12.000 retailers in Europa.

Joost Brugmans van Orderchamp: “Frankrijk heeft een sterk retaillandschap. Door de afwezigheid van fysieke inkoopevenementen in Frankrijk veroorzaakt door het coronavirus, zagen we al een tijdje een groei in retailer registraties. De Franse winkelier en webwinkelier zijn sinds de opgeheven lockdown veelal online op zoek naar producten waarmee zij zich kunnen onderscheiden. Daarnaast zijn Franse merken op zoek naar afzet buiten hun thuismarkt. Mede door de uitdagende periode neemt de behoefte bij hen toe om afzet te vinden elders in Europa. Met onze wholesale marketplace voorzien we in de behoeften van beide partijen.”

Nog voor de officiële lancering sloten 75 Franse merken en 500 Franse retailers zich aan. Baghera, een Frans merk in vintage speelgoed: “We waren op zoek naar afzet in België en Nederland toen wij op Orderchamp stuitte. Het inkoopplatform is erg gebruiksvriendelijk voor zowel merken als retailers en de winkeliers zijn van hoge kwaliteit. Van het invoeren van nieuwe producten tot het afhandelen van bestellingen: alles is duidelijk en helpt ons groeien in andere markten.”

Ook Franse retailers zijn te spreken over de uitbreiding. ‘’Wat ik erg sterk vind aan Orderchamp is dat er zeer bekende merken te vinden zijn, maar ook opkomende nieuwe merken. De rangschikking van de merken is erg duidelijk en de zoekmachine is eenvoudig te gebruiken. Daarnaast zijn de inkoopvoorwaarden zeer transparant, van de minimale bestelbedragen per merk tot de inkoopprijs en levertijd. Een van de voordelen van dit platform is ook om direct vragen te kunnen stellen aan merken en snel antwoord te krijgen.’’, aldus Lauriane Guiffant van L’Arbre aux Souhaits uit Brest.

Over Orderchamp
Orderchamp is een online B2B marktplaats waar inspirerende merken en retailers samenkomen om wereldwijd relevant te blijven voor lokale consumenten. Sinds de officiële lancering in september 2019 heeft het platform meer dan 12.000 retailers en 800 merken aangesloten binnen de categorieën Home & Living, Mode Accessoires, Sieraden, Beauty & Health, Stationery, Kids & Baby en Koken & Tafelen. Orderchamp was finalist van Sprout’s startup van het jaar verkiezing 2020 en is door Quote Magazine uitgeroepen tot een van de 25 meest belovende startups.