Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

Online en print komen samen in het nieuwe magazine van Dylan Haegens brengt online en print samen

Online gonsde het al een tijdje: YouTube-ster Dylan Haegens zou een personality magazine lanceren. Afgelopen donderdag was het eindelijk zover. Op het Nederlandse hoofdkantoor van Google en YouTube in Amsterdam overhandigde Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest en Quest Junior, het eerste exemplaar van De Dylan aan Dylan Haegens en zijn team.

‘Het was een bijzondere avond’, zegt Sanne Groot Koerkamp: ‘De printwereld met zijn lange geschiedenis en de digitale wereld met zijn glorieuze toekomst kwamen voor het eerst op deze manier samen op het hoofdkantoor van Google en YouTube. Ons nieuwe maandblad voor kinderen tussen 8 en 15 jaar laat zien dat deze werelden elkaar kunnen versterken. YouTube en Google als contentverspreiders, Dylan als succesvolle YouTuber met miljoenen volgers en Hearst als ervaren uitgever vormen een interessant powertrio. Samen, iedereen vanuit zijn eigen kracht en expertise, kunnen we dit magazine tot een groot succes maken.’

Marijn Poeschmann, Country Manager YouTube Benelux: ‘Ik ben supertrots om te zien hoe Dylan en zijn team via YouTube een media-imperium hebben opgebouwd, en dit jaar een bioscoopfilm en een tijdschrift hebben toegevoegd. Ze maken veel lol, maar vinden in hun tijdschrift een balans met serieuze onderwerpen. Ik kijk uit naar waar ze volgend jaar mee komen.’

De Dylan geeft jongeren van 8 tot 15 jaar een kijkje in het leven van de bekende YouTuber met strips, reportages, puzzels en interviews. Dylan: ‘Ik vind het zo bijzonder dat ik nu mijn eigen tijdschrift heb. Ik ben megatrots op het resultaat en ik vind het tof dat er aandacht is voor de onderwerpen die wij ook met onze Stichting Durf Te Vragen behandelen: psychische problemen onder jongeren. Zo hebben we in de eerste editie een interview met een jongen die gameverslaafd is geweest. Ik ben heel benieuwd wat mensen van het tijdschrift vinden. En ik hoop dat het blad eraan bijdraagt dat jongeren weer wat meer gaan lezen.’

In het eerste nummer van De Dylan krijgen lezers een kijkje achter de schermen bij een opname van een YouTube-video, geeft topkok Rudolph van Veen zijn recept voor de ultieme tosti-taart, leren lezers zelf slijm maken en vertelt voormalig gameverslaafde Raoul hoe hij zijn verslaving overwon. Ook heeft de rest van Team Dylan Haegens een belangrijke rol in het blad. Zo geeft illustrator Rick tekenles en verzorgt Dylans vriendin Marit de rubriek ‘Marit weet raad’.

Dylan Haegens (26) is een van de succesvolste YouTubers van Nederland. Zijn twee kanalen op het videoplatform hebben samen ruim twee miljoen abonnees. In augustus maakte Dylan Haegens zijn debuut op het witte doek in De Film van Dylan Haegens. Die film trok binnen acht dagen meer dan 100.000 bezoekers, goed voor een Gouden Film.

De Dylan verschijnt tien keer per jaar en is los verkrijgbaar in de winkel, of als abonnement via de link dylanmagazine.nl. Het magazine wordt gemaakt door de redactie van Quest en Quest Junior, onderdeel van Uitgeverij Hearst. De eerste editie heeft een oplage van 60.000 exemplaren.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht