Geplaatst door Lureaux

Online Schoenenwinkel Lureaux Opent Eerste Pop-Up Store

Kleurrijke schoenen zijn hot! Je ziet ze steeds vaker. In het straatbeeld, maar ook op TV, bijvoorbeeld onder het maatpak van vice-president Hugo de Jonge. Ook bij RTL Boulevard zie je ze bijna dagelijks: mediadeskundige Rob Goossens draagt steevast Lureaux schoenen.

Lureaux was voorheen enkel online actief. Oprichter Bas van der Lugt: “Wij verkopen een niche product. Deze schoenen zijn voor liefhebbers en verzamelaars. Door te focussen op online verkopen, zijn we niet gebonden aan een bepaalde klantengroep in een relatief kleine stad of regio. Online verkopen we voornamelijk in Nederland, Duitsland en België. Afgelopen vijf jaar heeft deze online focus ons ieder jaar een verdubbeling van de omzet opgeleverd.”

Waarom dan een winkel openen? Van der Lugt: “We speelden altijd al met het idee om een winkel te openen. We merkten dat sommige klanten hier echt behoefte aan hebben. Er gaat geen dag voorbij zonder de vraag – via de Live Chat of e-mail – of wij ook een fysieke winkel hebben. Het antwoord was dan altijd “Nee”. Dit is een gemiste kans, omdat je extra service kan leveren in een winkel. Denk aan het passen van schoenen, het ophalen van feedback en simpelweg een goede band opbouwen met je klanten. Dit laatste heeft voor ons de doorslag gegeven om, zelfs in dit Corona-tijdperk, een winkel te openen. Wij willen na vijf jaar online consumenten ontmoeten in onze winkel en ze zo nog meer het Lureaux-gevoel geven.”

Het Nederlandse schoenenmerk heeft dit jaar flink in de kosten gesneden. Met name in de marketinguitgaven. “We zien echter dat onze vaste klanten nog steeds trouw onze typerende kleurrijke schoenen blijven bestellen. Geïnteresseerden kunnen de winkel nu dus ook bezoeken op de Steenweg 24 in het centrum van Utrecht. De winkel is tenminste tot en met 31 december geopend tussen 11:30-17:30 van dinsdag tot en met zaterdag. Je vindt hier handgemaakte schoenen met ‘gave en unieke patronen en designs, niks is te gek’, aldus de oprichter.