Geplaatst door Voedingssupplement.org

Online verkoop voedingssuplementen groeit hard

Eindhoven, 20150702 — De online markt van voedingssupplementen is booming. Al jaren groeien de online verkopen. Deze trend zet zich in 2015 onverminderd door, aldus het meest recente onderzoek van voedingssupplement.org. Voedingssupplementen webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. De Nederlandse consument slikt zich een ongeluk aan een veelheid aan verschillende pillen en poeders. De huidige markt is bij lange na niet verzadigd en laat al jaren een opwaartse trend zien. Er worden tegenwoordig zelfs speciale vergelijkingssites specifiek voor sportvoeding en supplementen gelanceerd.

Vergelijkingswebsite Voedingssupplement.org

Een nieuwkomer in de markt is www.voedingssupplement.org. Deze organisatie heeft zichzelf als doel gesteld een zo compleet mogelijk overzicht van voedingssupplementen, afslankproducten en sportvoeding weer te geven. Consumenten moeten supplementen kunnen kopen tegen de laagst mogelijke kosten, maar daarnaast goed geïnformeerd worden is het devies. “Wij weten wat de consument wil en dat is lage prijzen”, Aldus Nils Heurlings, directeur van Voedingssuplement.org. Of deze organisatie een verschil gaat maken in de online sportvoeding wereld valt nog te bezien. Er zijn vele start-ups en slechts enkelen redden het.

Online vergelijken kan u geld besparen

Het vergelijken van online aanbieders is in Nederland en België gemeengoed. Op allerlei platformen en portals vindt u de mogelijkheid om producten en aanbieders te vergelijken. Dat kan vaak op prijs maar ook reviews over service en levering zijn handig om te vergelijken. Dat geldt niet alleen voor supplementen. Iedere winkel in Nederland, of andere Nederlandse website welke zich met online verkoop bezig houdt is daar aan onderhevig. De bekende namen zijn eenieder wel bekend. Echter, ook nieuwe vergelijkingssites proberen voet aan de grond te krijgen. Voor de grote namen een reden om continue te blijven vernieuwen.

De consument maakt de keuze

Uiteindelijk is de consument degene welke kiest “wel” of “niet” een product zoals sportvoeding of supplement online aan te schaffen. Vergelijkingswebsites kunnen de consument ondersteunen in het aankoopproces en zullen steeds vaker de consument moeten volgen, niet andersom.

Over het bedrijf:

Voedingssupplement.org bestaat sinds 2015 en wil de leidende partij worden waar het op het vergelijken van supplementen, sportvoeding en afslankproducten aankomt.