Industry Wire

Geplaatst door OnlineResults

OnlineResults doet website Mijnleven.me opleven

Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum heeft OnlineResults opdracht gegeven hun website Mijnleven.me te optimaliseren. Meest in het oog springend is de aansprekende en commerciële nieuwe opzet van de homepage. Hierop worden duidelijk de pluspunten van Mijnleven.me gecommuniceerd en bezoekers direct uitgenodigd om persoonlijke documenten te maken en te bestellen.

Om tot een beter converterende opzet van de website te komen keek OnlineResults door de bril van de bezoeker naar onder meer de actualiteit, vindbaarheid, leesbaarheid, navigatie, gebruiks vriendelijkheid, interactiviteit en conversiegerichtheid van de site. Ook het businessmodel van de website werd geanalyseerd. Samen met een designbureau werden vervolgens de aanbevelingen om de site meer conversiegericht te maken geïmplementeerd.

Om de meetbaarheid te verbeteren werd een koppeling tussen de online kassa en Google Analytics verzorgd. Hiermee wordt precies inzichtelijk waar interessante (potentiële) klanten voor Van Gorcum online kunnen worden geïdentificeerd. Daarnaast is Google AdWords ingezet door OnlineResults met als doel snel maar rendabel te komen tot meer sales.

Over Koninklijke Van Gorcum
Koninklijke Van Gorcum is de uitgever van diverse (online) tijdschriften, waaronder het magazine Mijn Leven, Mijn Drenthe. De website mijn Mijnleven.me is gerelateerd aan dit magazine.

Over OnlineResults
OnlineResults draagt bij aan het verbeteren van úw online marketing. Uitgangspunt is het behalen van uw online doelstellingen door deze te koppelen aan de wensen van uw doelgroep. U zult bij al uw online activiteiten immers de bezoeker moeten aanzetten tot interactie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht