Industry Wire

Geplaatst door Only for Men

Only for Men lanceert nieuw headless e-commerce platform

Mannenmodewinkel Only for Men en strategisch partner Itonomy bouwden in het afgelopen jaar aan een nieuw e-commerce platform. Binnen de onlangs gelanceerde webshop staan gebruiksvriendelijkheid, content en snelheid centraal. Dit is gerealiseerd door inzet van het Adobe Magento Commerce platform, met een Headless frontend.

Only for Men heeft de ambitie om de grootste omnichannel multi-brandstore van Nederland te worden. Daarom wilden zij een e-commerce platform laten creëren dat kan meegroeien met deze ambities. De gezamenlijke uitdaging was om de fysieke beleving in de winkels, waarbij de klant altijd centraal staat, naadloos aan te laten sluiten op de online omgeving.

Only for Men heeft gekozen voor Itonomy, omdat zij veel ervaring hebben in het realiseren van solide e-commerce strategieën voor grote organisaties in de fashion- en retailbranche. Daarbij staat innovatie voorop; de sterke PWA-propositie, waardoor de gebruikerservaring naar een hoger niveau wordt getild, is een duidelijke meerwaarde voor Only for Men.

Omnichannel strategie

De mannenmodewinkel heeft een twintigtal vestigingen waar service en sfeer centraal staan. Omdat online goed is voor een derde van de totale omzet, vindt de keten het belangrijk om deze persoonlijke service en sfeer door te vertalen naar haar e-commerce platform. De klant staat centraal door de koppeling met het CRM-systeem TritonX, welke de fysieke en digitale wereld verbindt. Met de PWA-technologie wordt dit kracht bijgezet door middel van een gepersonaliseerde online omgeving voor de klant, vergaande integratie met de functies van een mobiele telefoon, en de mogelijkheid om de webshop offline te laten functioneren. In het nieuwe platform wordt hiermee alles op alles gezet om de klantreis zo aangenaam mogelijk te maken.

“In de ‘mijn omgeving’ op het nieuwe e-commerce platform staat niet alleen de transactiegeschiedenis van de klant centraal, maar meer specifiek de voordelen die hij opbouwt in de klantrelatie tot Only for Men. Dit is niet alleen een voordeel in toekomstige aankopen, maar in het bijzonder privileges die men vergaart in het bijwonen van enerverende en exclusieve events.” aldus Menno Dings, Head of Brand, Marketing & eCommerce Only for Men.

“Met het nieuwe e-commerce platform zet Only for Men dé nieuwe standaard voor een omnichannel strategie voor retailers.” Aldus Christiaan de Jong, Sales Manager Itonomy

Beste Webshop Awards

In het verleden heeft Only for Men al bewezen goed op weg te zijn met een klantvriendelijke website. In de afgelopen jaren hebben zij hard gewerkt aan een optimale ervaring voor de online consument, zonder de aansluiting met fysieke winkels uit het oog te verliezen. In totaal heeft de online shop vijf keer de Beste Webshop Herenmode award gewonnen. Zo mag Only for Men zich wederom de Beste Webshop in deze categorie noemen in 2022-2023.

De livegang van de vernieuwde webshop wordt, binnen het 20-jarig jubileum, feestelijk gevierd met een adventskalender voor nieuwe en bekende klanten.

Over Only for Men

Van strak in het (maat)pak tot stoere jeans en sneakers. Wij hebben het allemaal in huis en onze modeadviseurs weten je er ook alles over te vertellen. Wij maken het mannen makkelijk om het beste uit hun garderobe te halen – én uit henzelf. Daarom vind je bij ons meer dan kleding, lifestyle en accessoires. Denk aan toffe events en natuurlijk de beste deals. Je kan het aan.

Met een twintigtal winkels zit er altijd een Only for Men bij jou in de buurt! Wil je rustig komen passen of ben je op zoek naar een outfit voor een speciale gelegenheid? Wij helpen je onder het genot van een goede kop koffie. Of een wijntje natuurlijk. www.onlyformen.nl

Over Itonomy:

Itonomy is dé ondernemende e-commerce partner voor ambitieuze merken. Die ondernemende mindset zetten we centraal in alles wat we doen. We houden van krachtige oplossingen. We houden van korte lijnen en messcherpe focus op wat écht belangrijk is. Wij laten bedrijven groeien middels een impactvolle e-commerce strategie. Daarmee zijn wij de solide partner voor ambitieuze merken.

Itonomy ontwikkelt deze innovatieve e-commerce strategieën voor B2B, B2C en D2C. Itonomy is een Adobe Magento Professional Solution partner en heeft een ervaren en enthousiast team van 30 developers, strategen en designers.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht