Geplaatst door Ontruck

Ontruck heeft een 24/7 dienst gelanceerd en reduceert de transportkosten voor leveringen met 18%

– Het digitale transportbedrijf heeft de mogelijkheid van over-night groupage toegevoegd aan zijn diensten voor levering overdag. Deze dienst is per direct beschikbaar in heel Nederland.
– Met behulp van krachtige real-time algoritmes biedt het Ontruck platform de beste dienst tegen de beste prijs, evenals een doeltreffend informatiesysteem dat de tracking van alle pallets waarborgt.

Ontruck, het transportbedrijf dat zich richt op regionale wegtransport van gepalletiseerde goederen, maakt de officiële introductie bekend van zijn nieuwe dienst Ontruck 24h. Deze is bestemd voor bedrijven van elke omvang in elke sector die behoefte hebben aan het transport van maximaal acht pallets met de flexibiliteit van levering op de volgende dag. Dit maakt het mogelijk om te profiteren van de totale beschikbaarheid van de voertuigen op basis van een groupage systeem en de mogelijkheid om de transportkosten met zo’n 18% te reduceren.

“Onze doelstelling is om onze klanten de meest efficiënte en minst vervuilende transportoplossing aan te bieden voor hun palletgoederen. Daarvoor maken wij gebruik van een geavanceerde technologie die de meest efficiënte route waarborgt en integrale tracking biedt van elke pallet. We willen in alle behoeften van onze klanten voorzien en hen een dienst van optimale kwaliteit aanbieden tegen de beste prijs, ook als het om het transport van kleine vrachten gaat”, zegt Pjotr Horowitz, Chief Sales Officer bij Ontruck.
De introductie van Ontruck 24h valt samen met twee diensten die het bedrijf reeds aanbiedt. De eerste is Ontruck Direct, een dienst voor verzenders die behoefte hebben aan ophalen en levering op dezelfde dag en in de uren die de klant aangeeft. De tweede is Ontruck Today, voor verzenders die met spoed vrachten moeten bezorgen die dit minimaal twee uur van de voren kunnen aanvragen en met een minimum van twee uur voor het gewenste tijdstip van levering.

“Met deze mogelijkheden van levering gedurende de dag voorzien we in ongeveer 20% van alle behoeften van onze klanten. En door het aanbieden van 24/7 dienstverlening kunnen we meer dan 95% van hun vrachten afhandelen. Sinds de lancering van Ontruck24h vorige maand, hebben al ruim 15% van onze klanten gebruikt gemaakt van deze nieuwe dienst”, zegt Pjotr Horowitz.

Algoritmes voor efficiëntieverbetering
Om voor een maximale efficiënte en minimaal vervuilende dienst te zorgen maakt Ontruck gebruik van tools op basis van machine learning. Het bedrijf heeft een voorspellend model ontwikkeld dat uit een reeks van algoritmes bestaat die het mogelijk maken om het meest geschikte voertuig te kiezen uit zijn totale netwerk van meer dan 4.000 samenwerkende vervoerders en vrachten te groeperen voor het realiseren van de beste route. Hiermee is het mogelijk om het door vervoerders lege kilometers van 40% terug te dringen tot 15%.

Dit innovatieve systeem is in staat om in slechts 10 seconden routes te berekenen en in real-time opnieuw te berekenen als er zich een wijziging voordoet (een extra stop of vracht) op een gesloten en toegewezen route. Ontruck heeft daarnaast een eigen informatiesysteem ontwikkeld dat de tracking van elk van zijn pallets waarborgt. Zijn algoritmes voor het voorspellen van kosten, zorgen ervoor dat informatie over de vraag naar vrachten en de beschikbaarheid van transporteurs op de markt voortdurend wordt bijgewerkt, maken het mogelijk om direct offertes aan te bieden met maximale transparantie en het in real-time bevestigen van de reservering van de transporten.

“Met onze algoritmes voor real-time routebepaling en ons flexibele wagenpark kunnen we de goederen van de klant dezelfde dag ophalen als dit wordt aangevraagd, die automatisch toewijzen aan de bestuurder van het meest geschikte voertuig en de vracht de volgende dag leveren met maximale betrouwbaarheid. We kunnen daarnaast potentiële incidenten detecteren voordat ze optreden en prioriteit geven aan het verhelpen daarvan. Dit heeft ons in staat gesteld om voor een punctualiteit van ruim 95% van de levering van vrachten te zorgen en de stationaire tijd van onze transporteurs met 20% terug te dringen”, aldus Horowitz.

Over Ontruck
Ontruck is het digitale transportbedrijf dat de meest efficiënte en CO2-vriendelijke oplossing biedt om vracht te vervoeren. Elke dag verzenden wij duizenden pallets via ons netwerk van meer dan 4.000 vervoerders. Door data, kunstmatige intelligentie en technologie te combineren om verspilling in
het logistieke proces tegen te gaan, transformeert Ontruck de trucking-industrie in Europa, waarbij de transportkosten voor verzenders worden verlaagd, de inkomsten voor vervoerders worden verhoogd en CO2-uitstoot door lege vrachtwagens wordt geëlimineerd, waardoor een duurzamere toekomst van
transport mogelijk wordt. Vandaag de dag hebben meer dan 1.000 bedrijven in heel Europa vertrouwen in de bekroonde service van Ontruck. Tot de klanten behoren enkele van de grootste bedrijven in Europa, zoals onder andere Auchan, Pepsico, P&G, Codorniu, Carrefour, Chep, GBGoods en Decathlon. Het bedrijf heeft kantoren in Madrid, Barcelona, Parijs en Amsterdam, en heeft drie financieringsrondes afgesloten ter waarde van 53,2 miljoen euro, met de steun van vooraanstaande internationale investeerders. www.ontruck.com