Geplaatst door HvA

Ontwerp de toekomst met Internet of Things tijdens ThingsCon

Hoe is het om software engineer te zijn voor Pebble? Hoe ontwerp je connected producten met sensoren voor mainstream gebruikers? Kom 4 december naar ThingsCon en neem een kijkje in de toekomst waarin producten met elkaar verbonden zijn via het Internet of Things.

ThingsCon is een conferentie over de toekomst van de hardware industrie, met een speciale focus op de Internet of Things en het design van nieuwe producten en diensten die software en hardware combineren.

ThingsCon vindt dit jaar plaats op 4 december in het  Volkshotel in Amsterdam. De perfecte ontmoetingsplek voor de sfeer van de conferentie, gevestigd aan de  Knowledge Mile Amsterdam vlakbij de Amstel Campus van de HvA.  (Volkshotel: Wibautstraat 150, Amsterdam)

Amsterdam Creative Industries Network draagt bij aan het inhoudelijke programma

Vanuit 3 verschillende labs van het Amsterdam Creative Industries Network    (founding partners: Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Inholland en de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) worden er bijdragen geleverd aan het programma van Thingscon. Zo zal Aduén Darriba, onderzoeker binnen het Digital Life Lab, mede een workshop geven rondom   ”Internet of Touch”;    how affective haptics feel and make you feel. Gaat onderzoeker Wouter Meys (Citizen Data Lab) spreker over slimme steden, zijn inwoners en objecten en hoe deze met elkaar verbonden raken in een masterclass   ”Desiging for the Smart Citizen”. En om meer te weten te komen over ”Connected bodies” kun je terecht in de workshop van Lisette Vonk, Laura Duncker, Irene Maldini van het Fashion Technology Lab.

De Hogeschool van Amsterdam zal hiernaast tijdens de borrel en demo’s een speciale IoT Sinterklaasmarkt neerzetten. Bezoekers kunnen hier last-minute hulp krijgen bij hun sinterklaarsurprise van Joey van de Bie, Bas Pijls and Harm van Vugt.

Ontwerp de toekomst met Internet of Things

Avontuurlijke Designers, whizzkids en IoT pioniers van over de hele wereld komen bij elkaar voor een serie hands-on workshops, intieme sessies en een internationale line-up van gerenommeerde sprekers. Met presentaties van onder andere:

• Claire Rowland, schrijfster van het O’Reilly book ‘Designing Connected Products’
  • Tina Aspiala, maker van de KnowCards waarmee je gemakkelijke nieuwe ideeën opdoet rondom internet of things
  • Matt Cottam, CEO van Tellart, bekend van spraakmakende projecten als Chrome Web Lab in het Science Museum van Londen
  • Martijn Thé, software engineer bij Pebble en betrokken bij de design keuzes van deze smart watch
  • Vadik Marmeladov, bedenker en ontwerper van beroemde Lapka sensor-kit, nu bij AirBnB.
  • Nadya Peek, Nederlands trots bij het MIT Bits and Atoms lab in Boston.
  • Ross Atkin, researcher, designer en multi SXSW-spreker, bedenker van de crafty robots.

Ga zelf aan de slag met de Internet of Things

Naast een programma vol cutting-edge presentaties staat ThingsCon dus ook nadrukkelijk in het teken van verdieping en uitwisseling in gefocuste sessies. Zo worden er naast de eerder genoemde workshops verzorgt door labs van ACIN meer diverse, hands-on workshops en inspirerende masterclasses georganiseerd over onder andere crafty robots, creative tech in een corporate omgeving, haptic interactions en mediated touch, IoT engineering, Speculative design en Thingclash (tools waarmee je een helder beeld krijgt over een leefbare IoT toekomst).

Kortom, mis ThingsCon niet als je bezig bent het experimenteren rondom het Internet of Things. Laat je inspireren, ga zelf aan de slag en ontmoet mede IoT enthousiastelingen.

Korting op toegangskaarten

Als event partner van ThingsCon bieden wij onze relaties een korting op toegangskaarten voor ThingsCon. Gebruik de code TC2015ACIN voor korting bij het    aanmelden. Je betaalt dan slechts €99,- in plaats van €199,-.