Geplaatst door Open Text

Open Text lanceert Vignette Content Management 8

Hoofddorp – 22 februari 2010 – Open Text TM (NASDAQ: OTEX, TSC: OTC), wereldwijd toonaangevend leverancier in Enterprise Content Management (ECM), heeft Vignette Content Management versie 8 gelanceerd, een bedrijfsbrede web content management oplossing die marketeers uitgebreide nieuwe mogelijkheden biedt om het web in te zetten als strategisch middel bij campagnes, het winnen en behouden van klanten en uiteindelijk het genereren van meer winst.

Gebaseerd op meer dan 10 jaar ervaring in het beheren van de meest geavanceerde websites ter wereld, biedt Vignette Content Management 8 een nieuw ergonomisch ontwerp waarmee zakelijke gebruikers eenvoudig websites, microsites en bestemmingspagina’s on demand kunnen creëren, geheel conform de technische en merkgerelateerde richtlijnen. Het ergonomische ontwerp richt zich op specifieke medewerkers op marketing- en andere afdelingen door hen tools, ontwerpen en andere bronnen te verstrekken, specifiek voor hun functie. Deze kritische functionaliteit geeft marketingteams kracht en flexibiliteit; dit nieuwe niveau van flexibiliteit kan het verschil maken ten opzichte van concurrenten om klanten via het web te bereiken.

“Succesvolle ondernemingen zien het web als cruciaal onderdeel om omzet te genereren en om een interactieve ervaring te kunnen bieden die de klanten aanspreekt,” aldus James Latham, Chief Marketing Officer bij Open Text. “Vignette Content Management 8 heeft alle zakelijke mogelijkheden in zich die klanten nodig hebben om optimaal van het web te kunnen profiteren. De oplossing biedt toonaangevende mogelijkheden voor het leveren van geïntegreerde gepersonaliseerde content in de vorm van video, rich media en sociale interactie. Dankzij de flexibiliteit en het gebruiksgemak kunnen marketeers veel effectiever te werk te gaan en zich focussen op de boodschap en niet op de technische hulpmiddelen.”

Met een focus op merkconsistentie en time-to-market, hebben veel marketingteams een web content management oplossing nodig die efficiënte communicatie bevordert met de doelgroepen. Daarnaast moet de oplossing de consistentie van de boodschap kunnen beheren binnen een complex aantal websites, met verschillend publiek, taal en bijdragen. Vignette Content Management 8 biedt een eenvoudige manier om webervaringen te creëren en beheren door het beheer van weblay-outs en structuren te stroomlijnen. Hieronder vallen paginabeheer, site- en navigatiebeheer, contentproductie, classificatie en taakbeheer.

Invoeren en aanpassen
Om klanten een omslachtige en dure migratie te besparen, waarbij training en invoeringsissues vaak worden aangeboden als onderdeel van de zakelijke software upgrades, is Vignette Content Management 8 speciaal ontwikkeld om gebruikers eenvoudig te laten overstappen op de nieuwe interface in hun eigen tempo. Gebruikers hebben de mogelijkheid om hun vertrouwde interface te blijven gebruiken of, indien gewenst, over te stappen op de nieuwe interface. De Compatibiliteitsmodus biedt progressieve upgrade mogelijkheden die trainingskosten, risico’s en impact op de huidige processen tot een minimum beperken.

Kenmerken
Gebaseerd op invloeden van consumenten en klanten en jarenlange ervaring in het leveren van toonaangevende websites voor de meest veeleisende bedrijven ter wereld, heeft Vignette Content Management 8 extra inspiratie gehaald uit de ’best practices’ van Open Text. Nieuwe functionaliteiten zijn onder meer:

Marketing promoties: Op basis van Vignette Content Management 8 kunnen marketeers hun website en contentontwerpen inzetten om de effectiviteit van campagnes, promoties en evenementen te verbeteren.
• Het toekennen van URL’s die zoekmachine gevoelige termen bevatten en makkelijk te onthouden URL’s aan specifieke pagina’s of navigatiekanalen;
• Gebruikmaken van bestaande website templates om snel microsites te genereren voor promoties en evenementen;
• Seizoensgebonden of evenementspecifieke ontwerpen kunnen creëren waar en wanneer dit maar nodig is, op een consistente manier;
• Het toevoegen van passende content binnen de website;
• Het toepassen van sociale en rich media assets om de beleving van de website te verbeteren.

Content presentatie: Vignette Content Management 8 implementeert nieuwe sites in enkele minuten, creëert met één muisklik nieuwe pagina’s en zorgt ervoor dat gebruikers pagina’s eenvoudig kunnen onderhouden met behulp van de gepersonaliseerde ontwerpomgeving. Op basis hiervan kunnen gebruikers:
• Nieuwe sites creëren op basis van site templates vanuit hun bestaande implementaties, bestaande sites kopiëren of een voorbeeldsite lanceren met kant-en-klare content, workflow en presentatie assets;
• Direct na installatie een site in de lucht hebben die volledig werkt ;
• Grafische thema’s, pagina- en regio lay-outs toevoegen aan webpagina’s, kanalen of hele websites;
• Zoeken naar content in contextuele of multi-dimensionele werkomgevingen op site, type content , map, categorie of het aantal views.

Aanpasbare content autorisatie: Vignette Content Management 8 biedt een gebruiksvriendelijke console, merkthema’s en voorkeuren waarmee eigenaren van content meer mogelijkheden hebben om eenvoudig webcontent te creëren en te beheren, die automatisch aangepast wordt aan de dagelijkse autorisatievoorkeuren. Dit stelt gebruikers in staat om:
• Pagina’s en content te ontwerpen zonder pop-ups en opdringerige toolbars;
• De productiviteit te verbeteren met contextuele overzichten waarin informatie wordt getoond die gebruikers nodig hebben, waar en wanneer dan ook;
• Te publiceren met één muisklik.

Vignette Content Management 8 is onderdeel van de Open Text ECM-suite en is een aanvulling op het brede scala van Open Text’s ECM-functionaliteit. Demo’s en meer informatie is te vinden op: www.vignette.com/v8 of http://www.youtube.com/user/opentextcorp#p/a/f/2/IuBXzmsseQA.
Vignette Content Management 8 is per direct beschikbaar.

Over Open Text
Open Text, softwareleverancier en marktleider op het gebied van Enterprise Content Management (ECM), helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. Open Text beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 50 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico’s, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company’s strategic initiatives, the Company’s growth and profitability prospects, the benefits of the Company’s products to be realized by customers, the Company’s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Open Text ECM Suite and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company’s customers, demand for the Company’s products and other risks detailed from time to time in the Company’s filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2009. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management’s beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management’s beliefs or opinions change.

Copyright © 2010 by Open Text Corporation. OPEN TEXT, VIGNETTE CONTENT MANAGEMENT and OPEN TEXT ECM SUITE are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. SAP and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG Germany and in several other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners

Voor redactionele informatie:
Open Text, Influx PR – Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com (Ref. 0410)