Industry Wire

Geplaatst door OpenText

OpenText en Capgemini verdiepen strategische samenwerking

Hoofddorp/Utrecht, 2 augustus 2011, – Capgemini en OpenText hebben door middel van een full-reseller-partnership hun jarenlange samenwerking naar een hoger niveau getild. Dit houdt in dat Capgemini de softwaretoepassingen voor Enterprise Content Management (ECM) van OpenText in zijn dienstverleningsportefeuille opneemt. Hiermee beschikt Capgemini over de volledige OpenText ECM Suite en kan op deze manier inspelen op de enorme toename van social media waardoor de verwerking van ongestructureerde data tot bruikbare informatie een must is. OpenText gaat partnerships aan met de beste resellers, ICT-. services en solution providers om het succes van klanten te borgen.

John Lageman, Director Enterprise Content Management Benelux bij Capgemini: “Al jarenlang werken wij succesvol samen met OpenText. Dit full-reseller-partnership is een bevestiging van deze vruchtbare samenwerking. Wij zijn nu in staat onze klanten snel en efficiënt te ondersteunen om het maximale uit hun gestructureerde en ongestructureerde content te halen. OpenText integreert met systemen zoals Microsoft, Oracle en SAP en daardoor kan Capgemini zijn klanten volop ondersteuning bieden bij het behalen van hun resultaten. Wij beschikken standaard over gecertificeerde mensen met veel ervaring en dankzij dit full-reseller-partnership kunnen wij de markt ook in de toekomst volledig blijven bedienen. De intensivering van het partnership met OpenText opent vele nieuwe, interessante deuren voor ons.”

Ingrid Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText: “Tijdens de jarenlange samenwerking met Capgemini heeft deze organisatie bewezen de kwaliteiten te bezitten om de OpenText-oplossingen doeltreffend te integreren binnen dynamische bedrijfsomgevingen. Niet alleen in Nederland, maar ook ver daar buiten, want Capgemini is actief in dertig verschillende landen. Door onze samenwerking met Capgemini te verdiepen bundelen we onze krachten om software en expertise geïntegreerd in te zetten; ons partnership beschikt nu over een nóg sterkere basis voor in de toekomst.”

Over Capgemini
Capgemini levert aantoonbaar toegevoegde waarde aan de prestaties en veranderingsprocessen van zijn klanten in een groot aantal branches. Dit gebeurt met een compleet en innovatief aanbod van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, die vrijheid creëren in het ondernemerschap van de klanten. Daarbij werkt Capgemini op een onderscheidende manier – the Collaborative Business Experience™ – samen met zijn klanten aan het behalen van snellere en betere resultaten. Bovendien wordt gebruikgemaakt van het eigen wereldwijde leveringsmodel Rightshore®, met als doel de juiste balans te bieden in het beste talent van verschillende locaties dat als een team samenwerkt om de optimale oplossing voor klanten te creëren en leveren. Capgemini heeft vestigingen in meer dan 40 landen en heeft wereldwijd zo’n112.000 medewerkers in dienst. De organisatie realiseerde in 2010 een omzet van 8,7 miljard euro. Meer informatie: www.nl.capgemini.com

Capgemini hanteert een unieke aanpak voor haar projecten gebaseerd op het zogenaamde Global ECM Implementation Framework. Dit Framework dat wereldwijd wordt toegepast, is gebaseerd op de jarenlange ervaring met ECM-projecten. De standaardaanpak met vele herbruikbare componenten ondersteunt een hogere voorspelbaarheid en een verbeterde productiviteit van ECM-projecten. Binnen deze aanpak combineren we diepgaande sectorkennis met expertise op het gebied van Enterprise Content Management, veranderkunde en specialistische ervaring met innovatieve technologie. Capgemini hecht bovendien groot belang aan goede samenwerking met onze klanten zodat zij deze aanpak zelf kunnen adopteren. Snelle en duurzame waardevermeerdering staan daarbij altijd centraal.

Over OpenText
OpenText, toonaangevend leverancier van Enterprise Content Management (ECM) softwareoplossingen, helpt organisaties bij het beheren van hun zakelijke content en het genereren van meerwaarde hieruit. OpenText beschikt over twee decennia aan expertise ter ondersteuning van 100 miljoen gebruikers in 114 landen. In samenwerking met onze klanten en partners brengen wij toonaangevende Content ExpertsTM bijeen om organisaties te helpen bij het vastleggen en behouden van corporate geheugen, verhoging van de merkwaarde, automatiseren van processen, beperken van risico’s, compliance beheer en verbetering van het concurrentievermogen. Meer informatie is te vinden op www.opentext.com

Voor redactionele informatie:
OpenText, Influx PR – Gerline van Wijnen/Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht