Geplaatst door Oppo

OPPO investeert $7 miljard in R&D voor smart device-ecosysteem

10 december 2019, Rotterdam – Tijdens OPPO INNO DAY 2019, met thema ‘Create Beyond Boundaries’, heeft OPPO een aantal nieuwe smart devices geïntroduceerd, waaronder horloges, koptelefoons, 5G-CPE, AR-brillen en belangrijke technologische doorbraken zoals Flash Charging, 5G en beeld- en software-optimalisatie.

Het evenement diende als een platform voor experts uit de industrie, partners en belangrijke opinieleiders om de toekomst van technologie verder te bespreken. Tony Chen, oprichter en CEO van OPPO, sprak tijdens de opening: ‘’Naarmate de acceptatie van 5G en AI toeneemt, ligt intelligente connectiviteit steeds meer binnen handbereik. Wij geloven dat het concept van connectiviteit slechts het fundament vormt, terwijl integratie en convergentie de toekomst zal vormen. Te denken valt dan onder andere aan de convergentie van technologie en service, organisatie, cultuur en kunst.” Tony Chen, oprichter en CEO OPPO

Drie belangrijkste strategieën voor het tijdperk van Intelligente Connectiviteit
Voor de komende 3 jaar kondigde Chen een R&D-budget aan van RMB 50 miljard (ongeveer USD $7 miljard) aan voor de ontwikkeling van kerntechnologieën in hardware, software en systemen naast 5G/6G, AI, AR, en andere grenstechnologieën.

Om de kansen van 5G te benutten, is OPPO van plan om drie belangrijke strategieën te implementeren. Allereerst blijft het smartphonemerk toegewijd aan R&D om toonaangevende tech te ontwikkelen. Daarnaast zal OPPO een smart-device ecosysteem met meerdere toegangen ontwikkelen waarbij smartphones als toegangssleutel dienen. Ten slotte zal OPPO de gebruikersservice blijven onderzoeken en zijn inhoud en dienstenaanbod optimaliseren.

Geïntegreerd technologiesysteem voor baanbrekende en gepersonaliseerde 5G-ervaringen
Levin Liu, Vice President bij OPPO en Head of OPPO Research Institute, zei: “Omdat het belang van convergentie tussen technologieën en diensten essentieel wordt, bouwt OPPO een geïntegreerd technologiemodel dat vijf gebieden bestrijkt, namelijk: apparatuur, data, informatica, services en scenario’s. Het model, waarin 5G en AI dienen als de infrastructuur en onze kerncapaciteiten, integreert alle technologieën om een allround consistente technologische ervaring te creëren. OPPO volgt een routekaart met ‘drie cirkelscenario’s’ die persoonlijke, verticale en convergente scenario’s omvat om de toekomstige productlijn van apparaten in kaart te brengen.’’

Daaraan voegde Liu toe dat OPPO van plan is om smartwatches, slimme draadloze koptelefoons en 5G-CPE te lanceren in het eerste kwartaal van 2020.

Draadloos opladen met de nieuwe OPPO 30Watt VOOC Flash Charge

Samenwerking met partners om het tijdperk van intelligente connectiviteit te realiseren
Tijdens het evenement brachten OPPO en IHS Markit, een toonaangevende wereldwijde informatieleverancier, gezamenlijk een whitepaper uit, genaamd: ‘Intelligent Connectivity: Unleashing Opportunities with the Power of 5G, AI and Cloud.’ Door de trends en vooruitzichten van de industrie in het 5G-tijdperk te illustreren, biedt de whitepaper suggesties en richtlijnen voor de toekomstige ontwikkeling van een intelligent en geconvergeerd ecosysteem. OPPO organiseerde ook een forum ‘Future Integration in the 5G World’, waarin een panel van toonaangevende experts uit de industrie van gedachten wisselden.

Door inzichten uit de trends van intelligente connectiviteit te combineren en bijbehorende ontwikkelingsstadia te definiëren, evenals de eigen technologische routekaart, streeft OPPO ernaar de focus op onderliggende technologische innovaties voort te zetten. Het uiteindelijke doel is om de ontwikkeling van zijn smart device-activiteiten op de lange termijn voort te zetten en gebruikers meer uitgebreide en gepersonaliseerde technologische ervaringen te bieden.