Geplaatst door WebwinkelKeur

Oprichter Marcel Landeweerd verlaat na 12 jaar snelgroeiend WebwinkelKeur

Oprichter Marcel Landeweerd verlaat na 12 jaar WebwinkelKeur en huidig directeur Daan Vaneker draagt de dagelijkse leiding over aan nieuwe aanwinst Frank Hautvast. Door deze shift kan Daan zich volledig gaan richten op de internationale uitrol van het zustermerk TrustProfile. Frank gaat zijn ervaring als marketeer inzetten voor het verder bouwen aan het succes van WebwinkelKeur binnen Nederland.

Hoe het begon
Marcel is destijds als net afgestudeerd UT student WebwinkelKeur begonnen. Op dat moment had hij zelf diverse webwinkels en was er een wildgroei aan keurmerken. Veel logo’s stelden niks voor, andere partijen zoals Thuiswinkel waren duur en daarom onbereikbaar voor de kleinere ondernemer. In die tijd waren keurmerken vooral gericht op het uitpluizen van algemene voorwaarden en hadden te weinig toegevoegde waarde voor consumenten.

Het goede voorbeeld
Door zelf een keurmerk op te richten wilde Marcel het goede voorbeeld geven en zo andere keurmerken laten zien hoe het ook kan. In de navolgende jaren volgde een snelle groei waarbij het dienstenpakket snel werd uitgebreid met o.a. een reviewsysteem voor klanten, badges voor goed ondernemerschap en een netwerkorganisatie met juristen die heel voordelig geschillenbemiddeling kan uitvoeren.

Marktleider
Wat begon als ‘side project’ groeide snel uit tot een volwaardig bedrijf. Met meer dan 9.000 leden en een team van 15 personen, mag WebwinkelKeur zich inmiddels marktleider noemen. Heel veel waarde voor een lage prijs, blijft tot op de dag van vandaag de onverslaanbare formule.

Internationale ambities
Als schaalbare SaaS-organisatie lonkt het buitenland en worden de eerste successen al geboekt in o.a. Portugal, België en Kroatië. Als ‘single profile of trust’ zorgt TrustProfile voor meer vertrouwen bij consumenten en daarmee betere kansen op succes voor kleinere webshops en online ondernemers.

Nieuw avontuur
De missie van WebwinkelKeur is altijd geweest om goed ondernemerschap te belonen. Dat is ook waar de passie van Marcel ligt. Met ondernemerschap de wereld een klein beetje beter maken. Na 12 jaar is de tijd gekomen voor hem om een nieuw avontuur te starten. Daarbij staat goed ondernemerschap weer centraal. Dit keer gaat Marcel zich verdiepen in sociaal ondernemerschap. Hij heeft ideeën voor een nieuw bedrijf, maar wil eerst een jaar nemen om met sociaal ondernemers te spreken en zich te verdiepen in de materie.