Geplaatst door Yfke Laanstra

Opzienbarend boek ‘Bits, Bytes & Bewustzijn’ zet de mens van morgen centraal

Holistic Hacker Yfke Laanstra is geboren met een aanstekelijk enthousiasme en levenslust, een open mind en een diepe onderzoeksdrang. Vanuit haar missie om andere invalshoeken te bieden, de oogkleppen te laten vallen en wereldbeelden te laten schudden, heeft ze een opzienbarend boek geschreven over de mens van morgen; Bits, Bytes & Bewustzijn. Vandaag vindt de lancering van het boek plaats in Schipluiden.

Er vinden immense verschuivingen plaats, zowel op het wereldtoneel als diep in onszelf. Daarnaast bevindt de computertechnologie zich in een ongekende stroomversnelling. Dit zal ons menszijn en onze werkelijkheid radicaal en onherkenbaar veranderen in de komende 15 jaar. Virtual Reality, ‘wearables’ zoals smartwatches en het ‘Internet of Things’ zijn booming. Biologie en technologie smelten steeds meer samen, denk aan de implantatie van chips, het printen van organen, robotjes in je bloedbanen en het uploaden van je mind in een computer. Wat zijn de implicaties voor ons bewustzijn, welzijn en menszijn?

Yfke Laanstra: “Ik ben optimistisch over onze toekomst en voel tegelijkertijd een diepe urgentie om mijn perspectief hierover te delen. Bewustzijn te generen en te inspireren. Technologische vooruitgang is geweldig, menselijk evolutie is iets waanzinnigs. Maar de implicaties en applicaties van exponentiële computertechnologieën zijn ongekend en zullen een radicale impact hebben op ons menszijn, welzijn en bewustzijn. Ik beschouw mezelf niet als een techno-optimist of techno-pessimist maar meer een techno-realist. Ik zoom in, kijk ook onder het tapijt, zoom ver uit en bekijk zaken vanuit een groter perspectief, met een multidimensionale bril. ”

Beschikbaarheid en Soulvalley app
Het boek ‘Bits, Bytes & Bewustzijn’ is verkrijgbaar voor 19,95 euro via www.yfkelaanstra.nl/boek en reguliere verkoopkanalen. Daarnaast voorziet bijbehorende app Soulvalley je van aanvullende informatie door middel van korte filmpjes, online documentaires, infographics, events, gadgets, artikelen en sites die aansluiten op de inhoud van het boek. De app is gratis beschikbaar voor zowel Apple als Android smartphones via Google Play store of de Apple store.

Recensies
‘In deze tijd van razendsnelle ontwikkelingen in de computertechnologie is het van groot belang vragen te stellen over wat dit betekent voor mens en samenleving. Ik heb grote waardering voor dit boek waarin fundamentele thema’s aan bod komen.’ ~Drs. Marcel Messing, antropoloog, filosoof en auteur

‘This is an important book that examines the technological warp drive we are finding ourselves in, today. Yfke shows how we can refocus on the deeper forms of happiness that involve empathy, compassion and consciousness.’
~Gerd Leonhard, futurist, spreker, auteur en CEO van The Futures Agency