Geplaatst door Oracle

Oracle en VMware kondigen uitgebreide samenwerking aan op het gebied van hybrid cloud

ORACLE OPENWORLD / SAN FRANCISCO – Oracle (NYSE: ORCL) en VMware, Inc. (NYSE: VMW) hebben een uitgebreide samenwerking aangekondigd om klanten te helpen hun bedrijfssoftware en cloudoplossingen te benutten voor de overstap naar de cloud. Binnen deze nieuwe samenwerkingen kunnen klanten VMware Cloud Foundation op Oracle Cloud Infrastructure draaien ter ondersteuning van hun hybrid cloud strategieën. Dankzij deze nieuwe oplossing kunnen klanten VMware vSphere-workloads eenvoudig migreren naar Oracle’s Generation 2 Cloud Infrastructure en profiteren daarmee van een consistente infrastructuur en operations. Als onderdeel van deze samenwerking zal Oracle ook technische ondersteuning bieden voor Oracle-software die wordt uitgevoerd in VMware-omgevingen, zowel in on-premise datacenters bij klanten als in Oracle-gecertificeerde cloudomgevingen.

“Omdat steeds meer van onze klanten overstappen naar de cloud, zijn ze op zoek naar een superieure VMware-ervaring. We zijn dan ook verheugd dat Oracle Cloud-klanten VMware-workloads in Oracle Cloud kunnen uitvoeren terwijl ze VMware-beheerderstoegang kunnen behouden,” aldus Don Johnson, executive vice president van Oracle Cloud Infrastructure. “Dit wordt mogelijk gemaakt door Layer 2-netwerken in de cloud en onze bare metal-service. Klanten kunnen bestaande VMware-investeringen, -processen en -tools uitbreiden terwijl ze profiteren van de beveiliging en performance van Oracle Cloud Infrastructure.”

“VMware is verheugd dat Oracle voor het eerst officieel technische ondersteuning biedt voor Oracle-producten die op VMware draaien. Dit is een win-win voor klanten,” aldus Sanjay Poonen, Chief Operating Officer, Customer Operations bij VMware. “We zijn ook blij Oracle te mogen verwelkomen bij het VMware Cloud Provider-programma, waarmee ze workloads op VMware Cloud Foundation in Oracle Cloud Infrastructure kunnen migreren en beheren.”

VMware-workloads uitvoeren in Oracle Cloud

Met deze aankondiging wordt Oracle een partner in het VMware Cloud Provider-programma en wordt Oracle Cloud VMware Solution verkocht door Oracle en zijn partners. De oplossing is gebaseerd op VMware Cloud Foundation en levert een full stack software-defined datacenter (SDDC) inclusief VMware vSphere, NSX en vSAN. Door een consistente infrastructuur en operations kunnen klanten applicaties migreren en moderniseren, waardoor workloads naadloos kunnen worden verplaatst tussen on-premise omgevingen en Oracle Cloud.

Klanten kunnen eenvoudig gebruikmaken van Oracle-services, zoals Oracle Autonomous Database, Oracle Exadata Cloud Service en Oracle Database Cloud, die in dezelfde datacenters op dezelfde netwerken worden uitgevoerd, met een consistente portal en API’s. Klanten krijgen ook de mogelijkheid om, dankzij de snelle groei van Oracle wereldwijd, wereldwijd te schalen zonder hun eigen datacenters te hoeven opzetten. Oracle biedt beheerderstoegang tot de onderliggende fysieke servers, waardoor een besturingsniveau mogelijk is dat voorheen alleen mogelijk was op locatie. Hierdoor kunnen klanten VMware vCenter gebruiken om zowel hun lokale clusters als op Oracle Cloud gebaseerde SDDC’s te beheren via een enkel paneel. Oracle biedt ook eerstelijns technische ondersteuning voor deze oplossing.

Voor meer informatie over het aanbod bezoek: https://www.oracle.com/cloud/VMware

Klantenondersteuning voor Oracle op VMware

Verder hebben klanten toegang tot technische ondersteuning van Oracle voor Oracle-producten die worden uitgevoerd in VMware-omgevingen. Wanneer de supportverklaring van Oracle wordt bijgewerkt, kunnen problemen van klanten sneller opgelost worden. Oracle ondersteunt klanten met actieve support contracten met supportversies van Oracle-producten in door Oracle ondersteunde computeromgevingen.

Klantcommentaar

“Oracle en VMware zijn technologieproviders waarvan we afhankelijk zijn om onze organisatie succesvol te runnen. Als langdurige klant van beide bedrijven, zijn we blij dat deze samenwerking bevestigd dat Oracle-producten inderdaad worden ondersteund. Dit geeft ons nog meer vertrouwen dat we strategische partners hebben die in ons beste belang samenwerken om ervoor te zorgen dat in het geval dat er iets misgaat, we volledig worden ondersteund en minimale verstoring van onze activiteiten zullen ondervinden.” – Dan Young, Chief Data Architect en manager van Enterprise Database Administration bij de Universiteit van Indiana.

“We hebben meerdere versies van VMware op locatie. Oracle geeft ons dezelfde mogelijkheden in de cloud, waardoor we aan ons zakelijke IT-beleid kunnen voldoen. Dit is het controleniveau dat nodig is om onze mission critical workloads naar de cloud te verplaatsen.” – Munish Mittal, CIO & Group Head-IT bij de HDFC Bank.

Over Oracle OpenWorld

Oracle OpenWorld, sinds meer dan 20 jaar de belangrijkste zakelijke en technologische conferentie in de branche, wordt bezocht door tienduizenden bezoekers en miljoenen online. De conferentie biedt inzicht in trends in de sector en technologiedoorbraken en is bedoeld om bedrijven met behulp van cloud  te ondersteunen bij hun innovatie en groei. Met duizenden sessies, demo’s en hands-on labs, plus tentoonstellingen van meer dan 250 partners en klanten vanuit de hele wereld, is Oracle OpenWorld een showcase geworden voor toonaangevende cloud technologieën, van cloudtoepassingen tot infrastructuur.

Ga voor registratie, live keynotes, sessiedetails, nieuws en meer naar www.oracle.com/openworld of www.oracle.com/newsroom

Over Oracle

De Oracle Cloud biedt een complete reeks geïntegreerde applicaties voor verkoop, service, marketing, human resources, financiën, supply chain en productie, plus een sterk geautomatiseerde en veilige generatie 2-infrastructuur met de autonome Oracle-database. Bezoek oracle.com voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL).

Over VMware

VMware software drijft ’s werelds meest complexe digitale infrastructuur. Het compute-, cloud-, mobility-, networking- en security-aanbod van het bedrijf biedt een dynamisch en efficiënt digitaal fundament voor meer dan 500.000 klanten wereldwijd, ondersteund door een ecosysteem van 75.000 partners. VMware, dat zijn hoofdkantoor heeft in Palo Alto, Californië, streeft er naar een “Force for Good” organisatie te zijn door baanbrekende innovaties met een wereldwijde impact waar bedrijven en de maatschappij van profiteren. Ga voor meer informatie naar: https://www.vmware.com/nl/company.html.