Geplaatst door Orange Business

Orange Business Services en Amazon Web Services starten strategische samenwerking

Orange Business Services is per direct een wereldwijde strategische samenwerking aangegaan met Amazon Web Services (AWS). Dankzij deze samenwerking kunnen bedrijven de voordelen van de cloud beter benutten en zich gemakkelijker aanpassen aan veranderende gebruikersbehoeften en/of veranderingen in de markt. Hierdoor wordt de digitale transformatie van veel organisaties versneld.

Als onderdeel van de samenwerking gaan Orange en AWS nieuwe oplossingen onwikkelen op het gebied van modernisering, migratie, data-analyse, innovatie en veiligheid – wat zal resulteren in nieuwe cloudproducten en -diensten. Ook zullen beide partijen een speciaal Cloud Center of Excellence ontwikkelen, dat draait op AWS. Dit platform zal de gezamenlijke ontwikkeling van een uitgebreid trainings- en certificeringsprogramma coördineren voor meer dan 3.000 Orange Business Services cloud-, cybersecurity-, data- en digitale experts.

Bedrijven hebben vanaf heden toegang tot een ‘one-stop-shop’ voor alle Orange- en AWS-producten via hun eigen vertrouwde contactpunt. Orange heeft uitgebreide kennis van consultancy, cybersecurity, connectiviteit en cloud native applicaties. Hierdoor krijgen Orange-klanten niet te maken met multivendors en kunnen ze toekomstige innovaties voor het verbeteren van AWS-cloudapplicaties verkennen en hiermee hun digitale transformatie versnellen

Als onderdeel van het bestaande plan om het gebruikersmodel opnieuw uit te vinden, heeft Orange ook geïnvesteerd in cloud native-vaardigheden en tools om klanten te laten profiteren van on-demand levering, flexibiliteit, veerkracht en kostenoptimalisatie.

Toekomstbestendig maken van de cloud voor digitale transformatie

Orange zorgt ervoor dat de AWS-applicaties van haar Enterprise klanten worden gestandaardiseerd, geschaald en geoptimaliseerd om innovatie te versnellen, risico’s te verminderen en de efficiëntie te verhogen.

“Dankzij de cloudexpertise van Orange Business Services konden wij in minder dan drie maanden alle digitale handelsdiensten migreren naar AWS”, zegt Christope Gervais, CTO van NowCP, klant van Orange Business Services. “De uitdaging ligt voor ons in het ontwikkelen en werken met een beperkt aantal medewerkers en middelen. Tegelijkertijd streven we ernaar onze klanten de meest innovatieve, efficiënte handelsdienst te bieden- in een veilige omgeving die voldoet aan de huidige wet- en regelgeving. In samenwerking met Orange Business Services en AWS kan NowCP zich nu nog meer richten op het stimuleren van bedrijfswaarde. Orange Business Services heeft een bewezen track record in het implementeren van de DevSecOps aanpak, en AWS is uniek op het gebied van cloud ecosystemen. Het resultaat is geweldig; we hebben onze infrastructuurkosten met dertig procent verlaagd en tegelijkertijd snellere nieuwe producten en functies uitgebracht.”

“We zijn blij met de zakelijke mogelijkheden die dit partnerschap ons en onze klanten biedt”, zegt Stefan Kanis, Senior Vice President Cloud Business Unit, Orange Business Services. “Deze overeenkomst breidt onze samenwerking met AWS alleen nog maar verder uit, waardoor onze mogelijkheden om de cloudtransformatie van klanten te vereenvoudigen en te versnellen, worden vergroot.”

“We kijken ernaar uit om Orange Business Services te ondersteunen, zodat klanten wereldwijd en in alle sectoren hun applicaties kunnen migreren en moderniseren naar AWS”, zegt Doug Yeum, hoofd van de Global Partner Organization, Amazon Web Services, Inc. “Orange Business Services biedt een unieke reeks aan mogelijkheden op het gebied van connectiviteit, ontwerp, migratie, beveiliging en lokale levering. Samen bieden we een digitale transformatie roadmap om klanten te helpen de breedte en diepte van AWS-services te benutten om snel cloud native applicaties te ontwikkelen en te implementeren die veilig, veerkrachtig en prestatiegericht zijn.”

Orange is onderdeel geworden van het AWS Channel Reseller Program, waardoor Orange AWS-diensten als onderdeel van haar oplossingen en dienstenpakket bij klanten kan aanbieden.

Over Orange Business Services

Orange Business Services is een netwerk-native digital services bedrijf en de wereldwijde enterprise divisie van de Orange Group. Het verbindt, beschermt en innoveert voor bedrijven over de hele wereld om duurzame bedrijfsgroei te ondersteunen. Orange Business Services maakt gebruik van de expertise op het gebied van connectiviteit en systeemintegratie in de digitale waardeketen en is goed geplaatst om wereldwijde bedrijven te ondersteunen op gebieden zoals softwaredefined networks, multi-cloud services, Data en AI, smart mobility services en cybersecurity. Het begeleidt ondernemingen veilig in elke fase van de levenscyclus van gegevens, van verzameling, transport, opslag en verwerking tot analyse en delen.

Met bedrijven die floreren op het gebied van innovatie, plaatst Orange Business Services haar klanten in het hart van een open samenwerkingsecosysteem. Dit omvat de 27.000 medewerkers, de activa en expertise van de Orange Group, haar technologie en zakenpartners, en een pool van fijn geselecteerde start-ups. Meer dan 3.000 multinationale ondernemingen, evenals twee miljoen professionals, bedrijven en lokale gemeenschappen in Frankrijk, stellen hun vertrouwen in Orange Business Services.

Voor meer informatie, bezoek www.orange-business.com of volg ons op LinkedIn,  Twitter en onze blogs.

Orange is een van ’s werelds toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 253 miljoen klanten wereldwijd op 31 maart 2020. Orange is genoteerd aan euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN). In december 2019 presenteerde Orange haar nieuwe strategisch plan “Engage 2025”, geleid door sociale en milieu-verantwoording. Terwijl het versnellen van groeigebieden, zoals B-to-B diensten en het centraal stellen van data en AI, zal de hele Orange Group een aantrekkelijke en verantwoordelijke werkgever zijn.

Orange en alle andere Orange product- of servicenamen in dit materiaal zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.