Geplaatst door Orange Business

Orange investeert via dochter Enovacom in Digital Health 2-fonds van LBO France

Orange Group heeft besloten om via de Orange Digital Investment holding te investeren in het Digital Health 2 (DH2)-fonds van LBO France; een bekende Franse investeringsmaatschappij. Het DH2-fonds is van plan om tweehonderd miljoen euro te investeren in mkb-ondernemingen die zich bezighouden met e-health, zoals: QuantifiCare, Tribvn Healthcare, FeetMe en Meditect.

Dankzij nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitale technologie heeft de e-healthsector de laatste jaren een stevige transformatie ondergaan. Overtuigd van de potentie van deze markt stelt Orange extra middelen ter beschikking voor DH2, om zo de ontwikkeling van innovatieve e-health-bedrijven in Frankrijk en Europa verder kracht bij te kunnen zetten.

Verwacht wordt dat het initiatief een positieve invloed zal hebben op zowel de door het DH2-fondsmanagementteam geselecteerde bedrijven als het gehele e-health-ecosysteem. Voor zowel bedrijven als investeerders wordt het hierdoor gemakkelijker om op het gebied van innovatie meer operationele samenwerkingsverbanden aan te gaan en een actieve bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van e-health. Tegelijkertijd verstevigt Orange haar strategische positie in de sector.

Door te investeren in een dynamisch fonds dat wordt beheerd door een erkend managementteam en openstaat voor samenwerking met de Orange Groep, ziet Enovacom een kans om haar toegang tot het innovatieve e-health-ecosysteem te consolideren.

“We zijn erg blij met het vertrouwen dat Orange in ons heeft”, Valéry Huot, Partner, Head of Venture bij LBO France. “De bedrijven uit de portefeuille hebben er baat bij als een wereldwijde operator en integrator van digitale diensten- én pionier op het gebied van e-health zich aansluit bij het DH2-fonds. Enovacom zal het ontstaan en de groei van innovatieve bedrijven die de potentie hebben om wereldkampioen e-health te worden, verder stimuleren.”

“Ons gezamenlijke avontuur met DH2 (LBO France) gaat verder.  Samen met het operationele team van het fonds hebben we een duidelijk beeld gekregen van onze gemeenschappelijke uitdagingen op het gebied van e-health”, voegt Laurent Frigara, Deputy CEO van Enovacom (Orange Business Services) toe. “We zijn er dan ook van overtuigd dat het managementteam van DH2 de verborgen parels van de e-health industrie kan identificeren en ondersteunen, zodat zowel de bedrijven die nu in de portefeuille zitten als toekomstige bedrijven, grote spelers op het gebied van e-health worden. Door de investering in DH2 kan Enovacom het ecosysteem versterken, samenwerkingsverbanden versnellen en partnerschappen aangaan om e-health kwesties aan te pakken.”

“Naast de verwachte financiële voordelen en de bijdrage aan de dynamiek van de e-health-markt, zal de samenwerking met de DH2-stakeholders de ontwikkeling van het aanbod van de Orange Groep ondersteunen”, zegt Maï de la Rochefordière, plaatsvervangend CEO van Orange Digital Investment. “In het bijzonder die van de nieuwe gezondheidsdivisie van Orange Business Services, onder leiding van Enovacom.”

Over Orange

Orange is een van ’s werelds meest toonaangevende telecomoperatoren met een omzet van 42 miljard euro in 2019 en 147.000 werknemers wereldwijd op 31 december 2019, waaronder 87.000 werknemers in Frankrijk. De Group heeft op 31 december 2019 een klantenbestand van 266 miljoen klanten wereldwijd, waaronder 207 miljoen mobiele klanten en 21 miljoen vaste breedbandklanten. De Group is actief in 26 landen. Orange is ook een toonaangevende leverancier van wereldwijde IT- en telecommunicatiediensten aan multinationale ondernemingen onder de naam Orange Business Services. In december 2019 presenteerde de Group haar nieuwe “Engage 2025” -strategieplan, dat, gebaseerd op sociale en ecologische verantwoording, tot doel heeft haar operator-model opnieuw uit te vinden. Naast versnelde groei en het centraal stellen van data en AI binnen haar innovatiemodel, zal de Group een aantrekkelijke werkgever zijn, gericht op opkomende beroepen.

Orange is genoteerd aan de Euronext Parijs (ORA) en aan de New York Stock Exchange (ORAN).

Voor meer informatie: www.orange.com, www.orange-business.com of volg ons op Twitter: @orangegrouppr.

Orange en alle andere Orange-product- of servicenamen die in dit bericht zijn opgenomen, zijn handelsmerken van Orange of Orange Brand Services Limited.

Over Enovacom

Enovacom is sinds 2018 bij Orange Business Services en neemt sinds 1 oktober 2020 alle B2B-activiteiten die gericht zijn op de gezondheidssector over. Met 250 experts in Marseille, Parijs, Londen en Montréal biedt Enovacom software en diensten op het gebied van e-health aan om zorginstellingen te ondersteunen bij hun digitale transformatie. Dankzij de expertise van Orange Business Services op het gebied van netwerk, cyber, cloud, IoT, analyse en consultancy kan het bedrijf zorgaanbieders gedurende het hele datatraject ondersteunen. Enovacom is een belangrijke speler in projecten op het gebied van innovatie en samenwerking binnen het ecosysteem om nieuwe diensten en use cases te ontwikkelen. Enovacom heeft meer dan 1.600 klanten in de private sector.

Over LBO France

Als belangrijke speler op het gebied van private equity met 6,2 miljard euro aan toezeggingen is LBO France een onafhankelijk bedrijf dat Franse en Italiaanse bedrijven al meer dan 30 jaar ondersteunt in hun groei. Haar investeringsstrategie is gebaseerd op vier verschillende segmenten die worden beheerd door toegewijde teams: (i) Mid Cap Buyout via de White Knight-fondsen en Small Cap Buyout via de Hexagone/Small Caps Opportunities-fondsen, (ii) Durfkapitaal via de SISA/Digital Health-fondsen, (iii) Onroerend goed via de White Stone en Lapillus-fondsen, (iv) Schuld. LBO Frankrijk, dat zich van oudsher richt op institutionele beleggers en investeerders in Family Office, heeft onlangs de White Caps Selection van FCPR gelanceerd, een private-equityfonds dat toegankelijk is voor particulieren via multi-strategiefondsen. LBO France is voor 100% eigendom van het management en heeft bijna 60 professionals in dienst.

Meer informatie: www.lbofrance.com