Industry Wire

Geplaatst door FourKites

Organik Kimya werkt samen met FourKites om klanttevredenheid te verbeteren en vertragingen en kosten in de supply chain te verminderen

AMSTERDAM – 16 oktober 2024 – Leidend real-time supply chain visibility platform FourKites® maakt vandaag bekend dat chemieproducent Organik Kimya hen heeft gekozen voor het leveren van supply chain visibility voor alle wereldwijde zendingen.
Deze samenwerking is een belangrijke stap voorwaarts in Organik Kimya’s missie om de logistieke en transport processen te optimaliseren en real-time, end-to-end inzicht te krijgen in de supply chain. Door zich te richten op deze verbetering wil het bedrijf de operationele efficiëntie verhogen, de kosten verlagen en vertragingen beter managen, wat uiteindelijk de klantenservice zal verbeteren.
FourKites’ oplossing voorziet de teams van Organik Kimya nu al van nauwkeuriger ETAs (estimated time of arrivals) voor zendingen en bestellingen. Daarnaast kunnen ze binnen hun wereldwijde supply chain risico’s bepalen, voordat deze de levering beïnvloeden. Als gevolg daarvan nemen ze flexibelere en datagestuurde beslissingen.
“Na het evalueren van verschillende visibility-oplossingen sprong FourKites eruit vanwege de geavanceerde data-analyse, dynamische en voorspellende ETA’s, en de bewezen staat van dienst in de samenwerking met andere chemiebedrijven”, legt Eren Ozturk, Senior Foreign Trade Manager bij Organik Kimya, uit.
Het in Turkije gevestigde Organik Kimya is wereldleider in chemieproductie, met een focus op polymeeremulsies en speciale chemicaliën. Het bedrijf zal 15.000 wereldwijde inkomende en uitgaande zendingen van de fabrieken in Rotterdam en Istanbul via zee, weg en spoor volgen met FourKites.
“We zijn verheugd dat Organik Kimya nu al een duidelijke verbetering ziet in de efficiëntie en transparantie van hun verzendprocessen”, zegt Marc Boileau, Managing Director van FourKites EMEA en APAC. “Real-time inzicht in zendingen stelt Organik Kimya in staat om met behulp van gegevens uit het FourKites platform potentiële vertragingen proactief te beperken, excellente klantenservice te bieden, en continu de operationele werkwijzen te verbeteren.”
Organik Kimya’s samenwerking met FourKites sluit aan bij haar bredere initiatieven op het gebied van digitalisering en duurzaamheid. Dit omvat het streven van het bedrijf om een efficiëntere en duurzamere supply chain te creëren.
“Naast aanzienlijke verbeteringen in de leveringsprestaties en klanttevredenheid, zijn we nu in staat om onze CO2-uitstoot nauwkeuriger te tracken en te meten”, vervolgt Eren. “De ingebouwde duurzaamheidfuncties van het FourKites platform helpen ons bij het monitoren en verminderen van onze CO2-voetafdruk, ondersteunen onze milieudoelstellingen en helpen ons bij te dragen aan de CO2-reductieplannen van onze klanten.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht