Orange Data gaat verder als Data Tribes
Amsterdam 1 september 2022 – De vraag naar advies en kennis op het gebied van data bleek na de lancering van Orange Data op 27 april 2022 zo groot en divers, dat de oprichters gedwongen werden opnieuw na te denken over de toekomst. Bij de nieuwe toekomstvisie hoort ook een nieuwe naam.
Nieuwe toekomstvisie
Oprichter Alex Ritter: “Na de lancering was de vraag groot en werd voor ons duidelijk hoe ontzettend divers en urgent advies en service nodig is binnen het data vakgebied. Die diversiteit heeft ons aan het denken gezet. Data Tribes geeft ons de mogelijkheid verschillende Tribes in onze organisatie op te zetten die specifiek gericht zijn op een bepaald specialisme binnen het domein van data, zoals Data Management, Datawarehousing, Business Intelligence en Data Science. Op deze manier kunnen we onze klanten nog beter van dienst zijn met specifieke expertise, maar toch een breed aanbod.”
Medeoprichter Ron van Braam weet als oud-profvoetballer als geen ander dat het om de kunst gaat van de juiste en diverse specialisten bij elkaar zetten om maximaal resultaat te behalen. “Ik heb altijd in teamverband gewerkt, Together Everyone Achieves More. In een team heb je verschillende type spelers nodig met verschillende kwaliteiten, maar ook ervaren spelers die de talenten begeleiden en coachen om samen maximaal te renderen. Deze strategie gaan we ook doorvoeren met onze Tribes, waardoor we in staat zijn om te excelleren in de opdrachten die we uitvoeren.”
Over Data Tribes
Data Tribes is een dynamische startup van Data Shapers uit Amsterdam. Het is de dagelijkse missie van het bedrijf om data impact te laten maken in de wereld. Data Tribes richt dataplatformen in en maakt het mogelijk om Analytics optimaal toe te passen. Op deze manier zijn de klanten van Data Tribes in staat om met een scherpe blik terug te kijken met Business Intelligence (KPI’s, dashboards en rapportages) en te voorspellen met Data Science (Machine Learning). De consultants van Data Tribes kenmerken zich door hun ondernemendheid, nieuwsgierigheid en bevlogenheid. Voor meer informatie www.datatribes.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.