Industry Wire

Geplaatst door Outbrain

Outbrain benoemt Ernst Dirkzwager tot Head of Sales Benelux

Ernst Dirkzwager zal zijn uitgebreide ervaring in digitale reclame inzetten voor verdere groei van Outbrain in zowel Nederland als België

Amsterdam, 9 augustus 2022 – Outbrain Inc (Nasdaq: OB), een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, heeft Ernst Dirkzwager aangesteld als Head of Sales Benelux. In deze nieuwe rol zet hij zijn 15 jaar ervaring in de wereld van online en contextuele reclame in om Outbrain te ondersteunen bij het laten groeien van zijn klantenbestand met merken en bureaus.

Dirkzwager is verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten ter ondersteuning van adverteerders in zowel België als Nederland. Hij speelt een belangrijke rol in het verder uitbouwen van geïntegreerde en uitgebreide Native Advertising-oplossingen, zodat adverteerders de betrokkenheid van hun bezoekers kunnen verhogen via gepersonaliseerde feeds. Dit zorgt voor een verbeterde Return On Ad Spend (ROAS).

De afgelopen anderhalf jaar was Dirkzwager Managing Director Benelux en Global Partnerships Director voor video intelligence AG (vi), het contextuele videotechnologieplatform dat Outbrain in januari 2022 heeft overgenomen. Voor deze rol werkte hij als Managing Director bij de mobile journey marketing engine Ogury en als Sales Director bij Unruly (mobile data en video advertising platforms).

Magdalena Flick, Managing Director Outbrain Benelux: “De succesvolle periode waarin Ernst onze videostrategie binnen de Benelux-regio bij vi aanstuurde, toont aan dat hij in staat is merken en bureaus te ondersteunen met het maximaliseren van hun rendement op investering. Met zijn uitgebreide kennis van online advertising stuurt hij strategische partnerships en geïntegreerde teams aan om merken en bureaus te helpen in het veranderende digitale landschap.”

Ernst Dirkzwager, Head of Sales Outbrain Benelux: “Ik ben erg enthousiast om deel uit te maken van dit geweldige team en voort te bouwen op Outbrains technologie en productleiderschap. We bevinden ons op een bijzonder moment in de advertentiemarkt waar meer en meer advertentie-uitgaven verschuiven naar digitaal, en Outbrain heeft bewezen meer dan klaar te zijn voor de toekomst van adverteren. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met onze partners in de regio’s en dit team naar een hoger niveau te brengen in de nieuwe organisatiestructuur.”

Over Outbrain
Outbrain (Nasdaq: OB) is een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web. Onze technologie maakt 10 miljard dagelijkse aanbevelingen aan consumenten mogelijk in meer dan 7.000 online omgevingen en verbindt adverteerders met deze doelgroepen om hun bedrijf te laten groeien. Outbrain is opgericht in 2006 en heeft zijn hoofdkantoor in New York met kantoren in 17 steden over de hele wereld.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht