Geplaatst door Outsystems

OutSystems stelt Luis Blando aan als Chief Product & Technology Officer

OutSystems, het enterprise low-code platform voor applicatie-ontwikkeling, heeft Luis Blando benoemd tot Chief Product & Technology Officer (CPTO). In deze rol leidt Blando de productontwikkeling en technologische strategie van OutSystems om de positie van het bedrijf als pionier in het samenbrengen van low-code applicatie-ontwikkeling en generatieve AI, te versterken.

Met meer dan twintig jaar ervaring in het ontwikkelen van vooruitstrevende technologische strategieën heeft Blando een bewezen track record van productinnovatie en transformatief leiderschap. In zijn nieuwe rol rapporteert Blando aan Paulo Rosado, CEO van OutSystems, en is hij verantwoordelijk voor de strategie om meer klanten te helpen de kracht van generatieve AI te benutten door middel van low-code.

“Luis is een getalenteerd leider op het gebied van product en technologie die zijn kennis van digitale transformatie meebrengt naar ons leiderschapsteam nu we sterk inzetten om een AI-gedreven applicatie-platform te leveren voor bedrijfskritische software”, zegt Paulo Rosado, oprichter en CEO van OutSystems. “Ik heb er alle vertrouwen in dat Luis de productleider is die onze AI-gedreven product- en technologie roadmap zal versnellen.”

Voor zijn overstap naar OutSystems was Blando in verschillende leiderschapsposities werkzaam bij Proofpoint, Intel en Verizon. Hier breidde hij op efficiënte wijze grote teams uit, stimuleerde hij productontwikkeling en leidde hij technische transformaties. Blando’s expertise kreeg erkenning vanuit de branche. Ook is zijn werk aan het Argentina Software Development Center van Intel vijf keer onderscheiden met de Sadosky Award, de meest prestigieuze high-tech prijs van Argentinië.

“GenAI gaat de manier waarop we werken veranderen en low-code is van het grootste belang voor deze transformatie”, zegt Blando. “OutSystems loopt voorop bij het vormgeven van de toekomst van software-ontwikkeling en heeft een sterke positie om leidend te blijven op dit gebied. Ik ben blij met de kans om impact te hebben op de OutSystems product roadmap en de volgende generatie software-ontwikkelaars te kunnen inspireren waardoor AI-gedreven low-code uiteindelijk op grote schaal wordt ingezet en bij iedereen populair is.”

================================================

Over OutSystems
OutSystems is opgericht in 2001 met de missie om elke organisatie de kracht te geven om te innoveren met software. Het OutSystems enterprise low-code platform geeft IT-leiders en ontwikkelaars de tools om snel hun eigen bedrijfskritische applicaties te bouwen en te implementeren. Het netwerk van OutSystems telt meer dan 750.000 communityleden, meer dan 500 partners en actieve klanten in 80 landen in 21 sectoren. OutSystems is het “#1 Low-Code Platform” en een erkend leider door analisten, IT-managers, bedrijfsleiders en ontwikkelaars over de hele wereld. Enkele van de bekendste merken gebruiken OutSystems om hun grote ideeën om te zetten in software die hun bedrijf, mensen en de wereld vooruithelpt. Meer informatie op www.outsystems.com.