Geplaatst door Walletmor

Overal ter wereld contactloos betalen middels een chip-implantaat in je hand? Nu is het mogelijk!

De toekomst is werkelijkheid geworden en wel hier en nu. Het eerste wereldwijd geaccepteerde, 100% veilige en biologisch geproduceerde betaalimplantaat is een feit. Met deze chip, een ’hand’ig alternatief voor een creditcard, die vlak onder de huid geplaatst wordt, kunt u zonder onnodige ballast (portemonnee, pasjes, smartphone) gaan en staan waar u wilt zonder risico te lopen niet af te kunnen rekenen door het verliezen, vergeten, ontvreemding, of beschadigen van uw bankpassen en/of (niet opgeladen, lege) smartphone. Vanaf nu kan iedereen in Nederland en de rest van Europa voor een bedrag van €350,- (complete behandeling bestaande uit: chip-implantaat, activatie en implantatie) genieten van dit ultieme betaalgemak.

Het Walletmor-implantaat is zonder meer revolutionair op de markt van (pin)pas-en contactloze betalingen. Tot nu was het 100% veilig kunnen betalen zonder gebruik te maken van een bankpas onmogelijk te garanderen. Pogingen met o.a. gezichts-en oogscanbetalingen zijn, na uitvoerig onderzocht en getest te zijn, op niets uitgelopen. De enige veilige en commercieel realiseerbare oplossing bleek een, net onder de huid geplaatste, chip te zijn. Grote voordelen van het Walletmor-betaalimplantaat ten opzichte van eerdere (contactloze) betaalvormen zijn ook: Onmogelijk te traceren, hacken of kopiëren en overal ter wereld te gebruiken waar contactloze betalingen middels VISA of Mastercard worden geaccepteerd.
Wojciech Paprota, uitvinder en ontwikkelaar van de betaalchip  en tevens algemeen directeur en oprichter van het Poolse bedrijf Walletmor,   informeert het publiek tijdens de Londense lancering (1 juni 2021): ’Activatie van de chip is eenvoudig te realiseren door het aanmaken van een iCard account (app-store). Na het verificeren van je gegevens  (2 werkdagen)   wordt je accoount geactiveerd. Middels een eenvoudige bankoverschrijving kun je er het gewenste geldbedrag aan toevoegen en kun je het betaalimplantaat gaan gebruiken’.
De nieuwe EU-richtlijn PSD2 heeft niet alleen de veiligheid van het betalingsverkeer enorm verbetert, maar ook meer mogelijkheden gecreëerd voor de gewone consument om makkelijk en snel betalingen te kunnen verrichten. De populariteit van contactloze betalingen neemt in alle landen van de Europese Unie enorm toe. Door de transformatie van de financiële wereld naar het zogenaamde ‘open banking’ systeem  zijn er nieuwe  toepassingen geïntroduceerd evenals technologische innovaties zoals implantaten.
Het Walletmor-betaalimplantaat is een kleine chip van ongeveer een halve millimeter dik en heeft, inclusief het flexibele bio-omhulsel, ongeveer het formaat van een paperclip. Het bestaat uit een geïntegreerde schakeling en een metalen omhulsel dat als antenne fungeert. Het bio-polymeer (flexibel omhulsel) is ontwikkelt en getest door wetenschappers van de laboratoria van VivoKey Technologies Inc. uit Seattle, op dit gebied de grootste in zijn soort en tevens degene die het gehele ecosysteem van de digitale identiteit tot stand heeft gebracht. Het bio-polymeer is – technisch gesproken – medisch plastic dat gebruikt wordt voor de productie van medische apparatuur. Het voldoet aan alle actuele bio-compatibiliteitscertificaten met betrekking tot de ISO 10993-norm.
De financiële werking van het Walletmor-betaalimplantaat is gebaseerd op de wereldwijd toegepaste, contactloze en draadloze Near Field Communication (NFC)-technologie, die ook wordt gebruikt bij betalingen middels VISA- of Mastercard kaarten. Belangrijk is dat het implantaat een passief apparaat is, en dus geen eigen stroombron (batterij) heeft. Het genereert zelf dus géén radiogolven en activatie/gebruik is alleen mogelijk door het implantaat enkele seconden op (zeer) korte afstand van een betaalautomaat te positioneren. Iemand met een Walletmor-implantaat dus op geen enkele manier worden getraceerd!
In heel Europa zijn er al ruim 400 mensen, waaronder enkele tientallen Nederlanders, die elke dag betalingen verrichten middels het Walletmor-implantaat. Implantatie is (vrijwel) pijnloos en de complete behandeling neemt ongeveer 15 minuten in beslag. Momenteel zijn er rond de 50 aanbevolen, professionele Walletmor-implanteerders verspreidt over de Europese Unie; hieronder bevinden zich ook enkele ziekenhuizen, klinieken en laboratoria voor esthetische geneeskunde.
Het Walletmor-betaalimplantaat is in Nederland o.a. verkrijgbaar bij tattoo-en piercingstudio de Tattooist, gevestigd aan de Broekhovenseweg te Tilburg. Het implanteren wordt verricht door ervaren piercer en eigenaar Frank van Gestel.De Tattooist is tevens het Walletmor Technology Centre Holland dat vertegenwoordigt wordt door Brigitte van Gestel.
’Wat mij betreft opent het Walletmor-implantaat de deuren naar een geheel nieuwe, veiligere wereld. En dit slechts het begin! Zonder enig gevaar voor uw gezondheid blijft het implantaat 8,5 jaar kosteloos overal ter wereld zijn werk doen. Niet te tracken, niet te hacken, niet te vergeten, te verliezen of te beschadigen. Bij bedragen hoger dan €50,- moet er, net als bij pinnen of andere vormen van contactloos betalen, handmatig een 4 cijferige pincode ingevoerd worden. Ik ben er trots op de eerste vrouw in Nederland te mogen zijn die het implantaat daadwerkelijk heeft en er gebruik van maakt! Ik ben ervan overtuigd dat velen zullen volgen!’