Industry Wire

Geplaatst door Pabbl

Pabbl stelt ‘ouderwets adverteren’ aan de kaak door middel van confronterende billboards

“Adverteerders moeten mee-evolueren met de mediaconsumptie van de consument”

Amsterdam, 11 oktober 2017 – Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak en doet dit met een out of home campagne in hartje Amsterdam. Generatie Z bestaat uit zogenaamde digital natives en deze jongeren zijn meer online dan alle generaties voor hen. Consumenten kunnen tegenwoordig, waar en wanneer ze maar willen, digitale media consumeren en communiceren met elkaar via Whatsapp, Facebook, Snapchat en Instagram. Door deze manier van mediaconsumptie is een traditionele manier van adverteren ineffectief onder deze generatie.

Pabbl toont de ineffectivitet van traditoneel adverteren aan met hun billboard-campagne in de binnenstad van Amsterdam. “Wij hebben getest in hoeverre mensen naar onze billboard-advertentie kijken of bezig zijn met hun smartphone, het resultaat spreekt voor zich”, zegt Jeroen Malotaux Co-Founder van Pabbl. Generatie z spendeert namelijk meer tijd aan zijn smartphone dan aan traditionele media en dit zorgt ervoor dat adverteerders op een andere manier deze doelgroep moet bereiken. “De manier waarop adverteerders deze digital natives proberen te bereiken is via opdringerige pre-rolls en pop-up banners met vaak schreeuwerige content.“ zegt Jeroen. “Deze manier van adverteren is ouderwets, naïef en roept vaak frustratie op bij de gebruiker, met als gevolg dat deze negatieve ervaring wordt geassocieerd met het merk van de adverteerder.” De reactie van consumenten op deze vervelende advertentie-ervaring is volgens Pabbl dat consumenten massaal Adblockers installeren.

Een terechte reactie van de consumenten, vindt Bas Gerritsen van Co-Founder van Pabbl. “In plaats van dat adverteerders de kern van het probleem aanpakken, namelijk het stoppen met deze opdringerige en schreeuwerige advertenties, gaan adverteerders op zoek naar manieren om deze adblockers tegen te gaan. Dit is niet de juiste manier.” Volgens Pabbl is het de taak van adverteerders om deze generatie te bereiken via waardevolle advertenties via de juiste mediakanalen. Daarnaast zien adverteerders ook, door de opkomst van de adblockers, dat deze traditionele manier van adverteren ineffectief is om deze generatie te bereiken. “De enorme kracht en potentie van online marketing wordt enorm beschadigd.” zegt Bas Gerritsen. “Procter & Gamble heeft bijvoorbeeld toegegeven de afgelopen drie maanden 85 miljoen euro minder uitgegeven te hebben aan online reclame, omdat het niet het gewenste resultaat opleverde.”

Slimme adverteerders spelen hier handig op in. Zij begrijpen dat je deze generatie niet bereikt via de traditionele manier van consumeren, maar via de mediakanalen waar deze generatie zijn tijd spendeert. “Advertenties moeten aantrekkelijk, informatief en direct van waarde zijn voor de consument, zonder storende factor”, zegt Bas Gerritsen. “Ook moet je advertenties niet denigreren tot een pure bron van inkomsten.” “Wij zullen bij Pabbl er alles aan doen om waardevolle advertenties te bieden aan onze doelgroep” aldus Jeroen Malotaux van Pabbl.

Bezoek pabbl.com voor meer informatie of download de app via Google Play.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht