Geplaatst door Palletways

Palletways profiteert van toename online bestellingen DHZ-, tuin- en wellness-producten

Dankzij een forse toename van de online bestellingen van meubels, wellnessproducten, tuin- en doe-het-zelf-materialen zag Palletways het aantal palletverzendingen van webshops naar de consument het afgelopen jaar met meer dan 30 procent stijgen. Vanwege de onzekerheid over internationale vakantiereizen hebben gezinnen veel in verbouwingen en verbeterprojecten in en om de eigen woning geïnvesteerd. Die toename van het vervoer van planten, tuingereedschap en doe-het-zelfproducten op pallets zal tot en met volgend jaar aanhouden, verwacht Michael Sterk, chief commercial officer bij de Palletways Group.

Tijdens de pandemie is het aantal online-shops flink gestegen; vooral in het segment huis- en tuinproducten. Palletways zag de effecten daarvan al in het begin van 2021 terug in de zendingen, die via de Europese hubs van het netwerk werden verwerkt. “Normaal gesproken begint de verkoop van producten die we als seizoensgebonden beschouwen pas rond het begin van de lente op gang te komen, wanneer huiseigenaren traditioneel aan projecten in de woning en de tuin beginnen. Dit jaar zagen we echter al veel eerder een piek, die we toeschrijven aan een verschuiving van de tijdsbesteding richting huis en tuin en een groeiend aantal mensen dat zich als gevolg van de lockdown op verbeteringsprojecten in en rond huis stortten.”

“Ons Europese netwerk heeft een aanzienlijke volumegroei gerapporteerd met betrekking tot de verzending van producten als zand, tuinaarde, bouw- en bestratingsmateriaal, tuinornamenten en tuinhuisjes via Palletways Online. Ook jacuzzi’s, sauna’s en zonnebanken bleken populair. Onze teams hebben hard gewerkt om een snelle en betrouwbare levering van deze seizoensgebonden artikelen te kunnen garanderen.”

Palletways lanceerde onlangs als eerste een verzenddienst voor de levering van gepalletiseerde goederen bij de consument aan huis. De nieuwe dienst – Pallets to Consumers ofwel P2C – is met name bedoeld voor retailbedrijven die rechtstreeks aan de eindconsument verkopen en een betrouwbare leveringspartner willen voor de snelle en correcte verzending van zware en volumineuze goederen naar het huisadres van de consument.

“Wij spelen al vele jaren in op de transportbehoefte van bouwmarkten, tuincentra en woonwinkels. We beschikken over betrouwbare processen zoals onze nieuwe P2C service, die de winkels en de consument ook inzicht geven in de status van het transport en het verwachte moment van levering. Voor de retailers is gepalletiseerd vervoer een klantvriendelijke en kosteneffectieve optie, vergeleken met eigen vervoer of het laten ophalen van de producten door de consument zelf”, verduidelijkt Sterk.

Over Palletways

Palletways verzorgt de expreslevering van gepalletiseerde vracht. Met meer dan 450 depots en 21 hubs heeft Palletways het meest uitgebreide palletnetwerk in Europa. Dagelijks worden meer dan 45.000 pallets verwerkt; dat betekent elke twee seconde één pallet. Het bestellen van pallets, de routeplanning, tracking & tracing en de administratieve processen worden snel en volledig digitaal via een online portal afgehandeld.

Palletways werd in 1994 opgericht in Groot-Brittanniё en is onderdeel van de JSE listed Imperial Group. Palletways biedt haar diensten aan in 24 Europese landen: Oostenrijk, België, Bulgarije, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittanniё, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen , Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Roemenië, Spanje, Slowakije en Zweden. Meer weten? Ga naar nl.palletways.com

Over Imperial Group

Imperial is een dienstverlener die zich bezighoudt met geïntegreerde oplossingen voor handel en logistiek en die voornamelijk actief is in Afrika en Europa. De focus ligt op de sectoren gezondheidszorg, consumentengoederen, automotive, chemie en industrie. Imperial zorgt ervoor dat de producten van haar klanten in de snelstgroeiende en meest uitdagende markten ter wereld afgeleverd worden.

Het in Zuid-Afrika aan de beurs genoteerde bedrijf behoort tot de top 30 logistieke dienstverleners wereldwijd. Imperial selecteert en ontwikkelt nieuwe technologie om innovatieve end-to-end-oplossingen aan te kunnen bieden.

Met Imperial’s sterke positie in Zuid-Afrika en haar wereldwijde expertise streeft het bedrijf ernaar om Afrika met de wereld te verbinden. Het streven is om de kwaliteit van leven voor mensen te verbeteren door hen toegang te geven tot kwaliteitsproducten en -diensten. Voor meer informatie: www.imperiallogistics.com