Geplaatst door Palo Alto Networks

Palo Alto Networks kondigt strategisch partnerschap aan met Deutsche Telekom’s Security Services Business

De twee bedrijven voor zakelijke klanten zullen samenwerken om een portfolio van beheerde beveiligingsservices te bouwen en te laten draaien. Dit wordt mogelijk gemaakt door Palo Alto Networks
6 april 2020 – Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging, kondigt vandaag een strategisch partnership aan met Telekom Security, de beheerde beveiligingsdienst van Deutsche Telekom, om zakelijke klanten te helpen veilig te kunnen digitaliseren. Samen zullen de bedrijven state-of-the-art beheerde cybersecurity-services ontwikkelen en aanbieden voor cloud- en netwerkbeveiliging, evenals beveiligingsactiviteiten.

Het portfolio van beheerde beveiligingsservices wordt gebouwd en beheerd door de twee bedrijven en wordt mogelijk gemaakt door oplossingen van Palo Alto Network. Het portfolio omvat:

Beheerde virtuele Next-Generation firewalls voor private en openbare clouds, mogelijk gemaakt door Strata: de VM-serie, een gevirtualiseerde vormfactor van de Palo Alto Networks Next-Generation Firewall, zal beschikbaar zijn voor implementatie in zowel private als openbare cloud computing-omgevingen, waaronder Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform (GCP), Microsoft Azure, Oracle Cloud, Alibaba Cloud en VMware NSX. VM-Series is ook verbeterd door automatisering van infrastructuur-als-code voor implementatie en configuratie, wat de complexiteit voor klanten vermindert.

Uitgebreide cloudbeveiliging op basis van Prisma™ Cloud: de nieuwe dienst zal gebruik maken van Prisma Cloud, het enige Cloud Native Security Platform (CNSP) dat de allerbeste mogelijkheden biedt op alle belangrijke gebieden: zichtbaarheid, beheer en naleving; computerbeveiliging; netwerkbeveiliging; en identiteitsbeveiliging. Prisma Cloud stelt bedrijven in staat om beveiliging vroeg in en gedurende de gehele levenscyclus van applicaties te integreren, door preventie, detectie en respons van build to run te bieden.

Beheerde beveiligde externe en mobiele toegang op basis van Prisma™ Access: klanten zullen profiteren van het gebruik van de service van toonaangevende secure access service edge (SASE)-netwerken en beveiliging van Prisma Access om de externe locaties en mobiele gebruikers van organisaties wereldwijd te beveiligen. Dit zal gebeuren via Palo Alto Networks’ schaalbare, cloud-native architectuur, waarbij beveiliging voor ondernemingen wordt gecombineerd met een wereldwijd schaalbaar netwerk.

Beheerde bedreigingsdetectie en -respons op basis van Cortex™: de dienst zal Palo Alto Networks Cortex-beveiligingsoperatiesuite gebruiken om het Telekom Security beheerde Security Operations Center (SOC) te runnen, wat snelle detectie en respons voor klanten mogelijk maakt door orkestratie, automatisering en machine learning. Cortex XDR biedt klanten een geavanceerd detectie- en reactieplatform dat native netwerk-, endpoint- en cloudgegevens integreert om geavanceerde aanvallen te detecteren en te beperken. Een aanvulling hierop is Cortex XSOAR (extended security orchestration, automation and response), wat incidentbeheer en respons aanzienlijk vereenvoudigt om organisaties te helpen efficiëntere SOC’s te runnen.

Telekom Security SVP en hoofd Dirk Backofen zegt: “Hackers proberen massaal de cloud, het netwerk en de mobiele telefoons van bedrijven te infiltreren. En de aanvallen worden steeds geavanceerder. Met Palo Alto Networks werken we samen met een innovatieve leider in de cyberbeveiligingstechnologie. We kunnen aanvallen op bedrijven dus beter in realtime afweren.”

“We zijn verheugd om dit strategische partnership met Deutsche Telekom en Telekom Security aan te kondigen om te voldoen aan de toenemende vraag van klanten naar een veilige end-to-end digitaliseringsreis naar de cloud”, zegt Christian Hentschel, President van Palo Alto Networks EMEA. “In de huidige omgeving van cyberdreigingen vereisen de markten voor ondernemingen en serviceproviders uitgebreide, geïntegreerde, end-to-end en sterk geautomatiseerde beveiligingsoplossingen en -services. Dit partnership met onze suite van technologische oplossingen biedt precies dat. ”

Meer informatie via het Engelstalige persbericht vind je hier.

Over Palo Alto Networks
Palo Alto Networks loopt voorop op het gebied van computerbeveiliging en geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die ervoor zorgt dat mensen en organisaties anders kunnen werken. Wij streven ernaar de voorkeurspartner voor computerbeveiliging te zijn en ieders digitale leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsproblemen ter wereld te lijf te gaan met voortdurende innovatie waarvoor de nieuwste doorbraken in kunstmatige intelligentie, analytics, automatisering en orchestration worden gebruikt. We leveren een geïntegreerd platform en geven een groeiend ecosysteem van partners steeds meer tools in handen. Daarmee maken we het verschil bij de bescherming van tientallen duizenden organisaties wereldwijd in hun clouds, netwerken en op hun mobiele apparaten. We streven naar een wereld waarin elke dag veiliger is en betrouwbaarder dan de dag ervoor. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of dienstmerken die worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.