Geplaatst door Palo Alto Networks

Palo Alto Networks en PwC bundelen hun krachten om de cybersecurity te versterken

Amsterdam, 30 oktober 2020 – Palo Alto Networks (NYSE: PANW), de wereldwijde leider op het gebied van cybersecurity, en PwC hebben een uitgebreide samenwerking aangekondigd om Managed Detection and Response (MDR) -diensten te leveren aan gezamenlijke klanten. Het aanbod combineert MDR-services geleverd door PwC – Managed Cyber ​​Defense – en Cortex XDR™ door Palo Alto Networks. Samen kunnen klanten profiteren van een ultramoderne service voor het opsporen van bedreigingen, bescherming, detectie en respons, overal ter wereld.

De Managed Cyber ​​Defense-service combineert de kracht van PwC’s wereldwijde dreigingsinformatie, duizenden uren expertise op het gebied van respons op incidenten en adviesdiensten met Cortex XDR, het eerste volledig geïntegreerde detectie- en responsplatform in de branche, om een ​​uniek niveau van bescherming te bieden met ongeëvenaarde zichtbaarheid en detectiemogelijkheden. Het resultaat is dat beveiligingsteams de duur dat een cyberaanvaller in je netwerk zit, aanzienlijk kunnen verkorten, tot minuten, en de dagelijkse werkbelasting voor beveiligingsactiviteiten met wel 90% kunnen verminderen, waardoor organisaties een volwassen beveiligingshouding krijgen.

Christina Richmond, vice-president van Worldwide Security Services-onderzoek bij IDC, zegt daarover het volgende: “Het veranderende dreigingslandschap heeft organisaties gedwongen hun beveiligingscapaciteiten te verbeteren, waardoor PwC kansen heeft gecreëerd om hun aanbod te verbeteren en een mix te bieden van managed security/MDR en professionele beveiligingsmogelijkheden.”

De Managed Cyber ​​Defense van PwC is gebouwd om tegemoet te komen aan organisaties van elke omvang, in elke branche, en verkort de reactietijd van wat doorgaans dagen tot minuten duurt, waardoor de kans kleiner wordt dat een opkomende dreiging zich manifesteert als echte aanval. Detectie van opkomend gedrag van aanvallers en gerichte aanvalsscenario’s zorgen ervoor dat organisaties zich proactief kunnen beveiligen tegen “het onbekende”, terwijl de bescherming wordt uitgebreid naar on-premise, cloud, gevirtualiseerde en IoT-omgevingen.

Cortex XDR is het eerste uitgebreide detectie- en responsplatform in de branche dat draait op geïntegreerde endpoint-, netwerk- en cloudgegevens van derden om ruis te verminderen en zich te concentreren op echte bedreigingen. Door Cortex XDR te combineren met MDR-services, kunnen klanten de dagelijkse last van beveiligingsoperaties verlichten en 24/7 voor beveiliging zorgen, van alarmbeheer en onderzoek tot incidentrespons.

Colin Slater, cybersecuritypartner bij PwC UK, zegt daarover het volgende: “Door ons unieke marktinzicht en onze vertrouwde relaties met onze klanten hebben wij de beste positie om advies te geven over hun cyberuitdagingen. Met behulp van deze diepgaande kennis hebben we zorgvuldig een serviceaanbod gecreëerd om de pijnpunten van onze klanten aan te pakken. We zijn verheugd om met Palo Alto Networks samen te werken, aangezien de markt nieuwe manieren vraagt ​​om detectie en respons. COVID-19 heeft geleid tot een overgang naar werken op afstand op een schaal die veel bedrijven kwetsbaarder dan ooit heeft gemaakt voor cyberaanvallen, omdat ze minder in staat zijn om op afstand te reageren en zich te herstellen. Het cybersecurity-team van PwC heeft gereageerd op verschillende grote aanvallen van dreigingsgroepen van nationale staten en het beperken van cyberinbreuken veroorzaakt door kwetsbaarheden die zijn geïntroduceerd door transities naar werken op afstand op schaal. Het voorkomen van deze aanvallen is een kernelement van de aanpak van PwC en Palo Alto Networks.”

Shailesh Rao, senior vice-president voor Cortex bij Palo Alto Networks, zegt: “We zijn verheugd om onze samenwerking met PwC uit te breiden door de levering van best-in-class managed detectie en respons (MDR) -diensten, mogelijk gemaakt door Cortex XDR, aan onze gezamenlijke klanten. Steeds meer zakelijke klanten hebben de service van PwC het afgelopen jaar gevalideerd voor het detecteren van en reageren op cyberaanvallen. De combinatie van adviesdiensten, analyses en moderne, AI-gestuurde detectie- en responsmogelijkheden en -statistieken, met zichtbaarheid in de gehele infrastructuur van een onderneming, wordt mogelijk gemaakt door ons ongeëvenaarde gezamenlijke Cortex XDR- en MDR-serviceaanbod.”

Over PwC

Bij PwC is het ons doel om vertrouwen in de samenleving op te bouwen en belangrijke problemen op te lossen. We zijn een netwerk van bedrijven in 157 landen met meer dan 276.000 mensen die zich inzetten voor het leveren van kwaliteit op het gebied van assurance, advies en belastingdiensten. Bezoek ons ​​op www.pwc.com voor meer informatie en vertel ons wat u belangrijk vindt.

PwC verwijst naar het PwC-netwerk en/of een of meer van de aangesloten firma’s, die elk een afzonderlijke juridische entiteit zijn. Zie www.pwc.com/structure voor meer informatie.

Ga voor meer informatie over het cyberbeveiligingsteam van PwC naar pwc.co.uk/cybersecurity.

Over Palo Alto Networks

Palo Alto Networks, de wereldwijde leider op het gebied van cyberbeveiliging, geeft vorm aan de cloudgerichte toekomst met technologie die de manier waarop mensen en organisaties werken, verandert. Onze missie is om de favoriete cyberbeveiligingspartner te zijn en onze digitale manier van leven te beschermen. We helpen de grootste beveiligingsuitdagingen ter wereld aan te pakken met continue innovatie die de nieuwste doorbraken op het gebied van kunstmatige intelligentie, analyse, automatisering en orkestratie benut. Door een geïntegreerd platform te leveren en een groeiend ecosysteem van partners mogelijk te maken, lopen we voorop bij het beschermen van tienduizenden organisaties via clouds, netwerken en mobiele apparaten. Onze visie is een wereld waarin elke dag veiliger en veiliger is dan de vorige. Ga voor meer informatie naar www.paloaltonetworks.com.

Palo Alto Networks, Prisma Cloud, en het Palo Alto Networks-logo zijn handelsmerken van Palo Alto Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in rechtsgebieden over de hele wereld. Alle andere handelsmerken, handelsnamen of servicemerken die hierin worden gebruikt of genoemd, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.