Geplaatst door Patchmanager

Patchmanager, leider in infrastructuurbeheersoftware, en Main Capital Partners vormen strategisch partnerschap

18 juli 2023, Den Haag- Patchmanager, een Nederlandse leverancier van innovatieve softwareoplossingen voor infrastructuurbeheer, kondigt een meerderheidsinvestering aan door strategische software-investeerder Main Capital Partners. De samenwerking met Main weerspiegelt een belangrijke stap in de toekomstige groeistrategie van Patchmanager, dat profiteert van een sterk groeimomentum en toenemende positie in de infrastructuur management softwaremarkt.

Patchmanager, opgericht in 2002, is een toonaangevende leverancier van infrastructuur management software, die klanten in staat stelt om de fysieke netwerk laag en assets te plannen, documenteren, beheren en onderhouden. De oplossingen spelen een cruciale rol in het beheer van de steeds complexere IT-infrastructuren van klanten. Door middel van slimme en gedetailleerde visualisatieoplossingen kunnen klanten hun kerninfrastructuur zoals (glasvezel)kabels, datacenter kasten, plattegronden en andere bedrijfsmiddelen nauwkeurig en continu volgen en bewaken. Belangrijke use cases zijn infrastructuur management oplossingen voor datacenters, kantoren, gebouwen of netwerken van externe locaties en gezien de aard van de oplossing is deze toepasbaar in vrijwel elke branche. Patchmanager heeft een sterke marktpositie in meerdere segmenten, waaronder financiële instellingen, universiteiten en hogescholen, luchthavens, (semi-)overheidsinstanties en industriële organisaties.

In de afgelopen twee decennia heeft Patchmanager een compleet, modern en schaalbaar product ontwikkeld dat door meer dan 300 klanten wereldwijd wordt gebruikt. Het bedrijf geniet sterke posities in Europa, het Verenigd Koninkrijk en Noord-Amerika. Het klantenbestand omvat zowel MKB bedrijven als talrijke blue-chip klanten zoals Vodafone, Schiphol, NASA en Inmarsat. Het huidige groeimomentum als basis gebruikende, wil Patchmanager de komende jaren een internationale roll-out strategie uitvoeren. Speerpunten in deze strategie omvatten: organisatorische groei, verhoogde sales & marketing activiteit en uitbreiding van zowel het directe verkoop- als partnerkanaal. Productinnovatie blijft ook een belangrijke pijler in de strategie. In Main vindt Patchmanager een ervaren partner in het succesvol uitvoeren van dergelijke strategieën.

Michael Kentrop, CEO van Patchmanager, zegt: “Bij Patchmanager staan product kwaliteit en klantenservice centraal in wat we doen en hoe we het doen. We zijn gedreven om onze klanten te voorzien van een hoogwaardige oplossing die substantiële waarde toevoegt aan hun organisaties. In Main vinden we een gelijkgestemde partner en sterke bondgenoot om ons bereik te helpen vergroten en ons volledige potentieel te realiseren. Main’s kennis en expertise in de software sector is ongeëvenaard en we kijken uit naar een succesvolle samenwerking!”

Ivo van Deudekom, Investment Director bij Main voegt toe: “Patchmanager is in staat geweest om wereldwijd een unieke positie in de DCIM-markt (Data Center Infrastructure Management) te verwerven met tal van blue-chip klanten die het bedrijf vertrouwen voor het beheer van hun complexe en kritieke IT-infrastructuur. Dankzij hun sterke productaanbod en partnernetwerk is het bedrijf in staat om de jaarlijkse marktgroei van ongeveer 15% aanzienlijk te overtreffen. We hebben er alle vertrouwen in dat Patchmanager in de komende jaren deze duurzame groei kan blijven realiseren en we zijn verheugd om deel uit te maken van hun reis.”