Patta-icoon Edson Sabajo eerste gastvoorzitter nieuw ADCN-bestuur

Amsterdam, 16 februari 2022 – Met trots presenteert ADCN (de Nederlandse Club voor Creativiteit) vandaag Patta-icoon Edson Sabajo als eerste gastvoorzitter van het ADCN-bestuur. In deze nieuwe opzet van het bestuur bepaalt de jaarlijks wisselende gastvoorzitter het thema voor ADCN. De co-founder en mede-eigenaar van het internationaal toonaangevende streetwear label Patta zal in 2022 de leden van ADCN inspireren met zijn visie op creativiteit. Het thema van Sabajo wordt binnenkort bekend gemaakt.
Sabajo heeft met Patta een internationale community gebouwd op gebied van ondernemerschap, design, streetwear, muziek, kunst, sport en educatie. Gedurende het jaar wordt het thema van zijn keuze in verschillende activiteiten van de ADCN doorgevoerd. Onder meer het publiceren van een essay, het hosten van een inspiratiedag rondom het thema, het organiseren van een competitie met speciale jury en President’s Award rondom het thema, en het leiden van een Masterclass tijdens Dutch Creativity Festival.
Edson Sabajo, gast voorzitter ADCN: “ADCN vertegenwoordigt alle creative people. Die van niets iets kunnen maken. Creativiteit is niet alleen dingen maken maar ook verhalen vertellen, het bouwen van een business, het bouwen van bruggen tussen verschillende communities. Het is zoals hiphop. Hiphop is de cornerstone van mijn bestaan maar ook van Patta, de rode draad in ons bedrijf. Het is misschien wel de meest creatieve vorm van expressie en vormt een basis voor heel veel bedrijven en gemeenschappen, zonder dat ze het doorhebben. Zoals Grandmaster Caz zegt: “Hip hop didn’t invent anything. But hip hop reinvented everything”. Met ADCN wil ik zorgen voor kruisbestuiving en gesprekken. En tools geven aan de jongere generatie. Each one teach one. Being creative with a hip hop no nonsense state of mind. Peace, unity, love, while having fun.”
Liza Enebeis, co-chair ADCN: “Edson’s niet aflatende positieve houding, interdisciplinaire werkmethodes en focus op community building is voor ons een bron van inspiratie. We zijn waanzinnig trots dat Edson, met alles waar hij voor staat, samen met ons verder bouwt aan ADCN’s creatieve groei.”
Nieuw bestuur
ADCN’s nieuwe bestuur gaat werken aan de nieuwe educatieve missie van ‘creatieve groei’. De ontwikkeling van creatieve mensen en creatieve ideeën die positieve impact maken op de samenleving. Voor de wereld van commerciële communicatie doet ADCN dat met de Club ADCN en ADCN Academy programma’s. Met Dutch Creativity Awards en Dutch Creativity Festival viert en presenteert ADCN ook creativiteit uit andere disciplines en sectoren.
Dinesh Sonak, Managing Director ADCN: “We zijn heel blij met deze energieke en bijzondere groep van creatieve denkers, makers en ondernemers. We waarderen hun open mindedness, toewijding aan educatie en drive om samen een nog veel betere ambassadeur van Nederlandse creativiteit te worden. Alle bestuursleden zijn smaakmakers in hun eigen discipline en dankzij hun mix aan achtergronden kan ADCN zowel verbredend als verdiepend werken. De kunst om te leren en de ambitie om te groeien staan centraal in onze programma’s. Dit moet leiden tot ‘creative excellence’ in ons werk, of het gaat nou gaat om reclamecampagnes, sustainable design, technologische vernieuwing of ingenieuze oplossingen voor complexe maatschappelijke problemen.”
President of the Year 2022 – Edson Sabajo, Co-Founder, Patta
Co-Chair – Liza Enebeis, Creative Director & Partner, Studio Dumbar
Co-Chair – Jouke Vuurmans, Global Chief Creative Officer, Media.Monks
Finance & Operations – Rik Ledder, CEO, TBWA\NEBOKO
Business – Anneke Schogt, Content Lead EMEA, Media.Monks
Inclusion – Chee-Han Kartosen-Wong, Film Editor & Co-Founder Bongkar met Wongkar
PR & Media – Sarah Hagens, Director & Founder, HAGENS
Club – Gijs Determeijer, Film Producer & Partner, HALAL
Academy – Mark Vernooij, Partner, THNK School of Creative Leadership
Awards – Alvaro Sotomayor, Creative Director, Wieden+Kennedy Amsterdam
Festival – Dymphie Braun, Program Maker, Cultural Producer & Creative Researcher
Over ADCN
ADCN is sinds 1966 de Nederlandse club voor creativiteit. ADCN werkt aan de ontwikkeling van een creatiever Nederland, vanuit de visie dat creativiteit bijdraagt aan de progressie van mens en maatschappij. Met de programma’s van Club ADCN en ADCN Academy richt ADCN zich op de verbinding en ontwikkeling van creatieve professionals en teams, met een focus op de verschillende disciplines in de wereld van commerciële communicatie. Met Dutch Creativity Awards en Dutch Creativity Festival viert en presenteert ADCN de beste creatieve ideeën uit allerlei sectoren en vakgebieden in Nederland. Het ADCN bestuur van tien creatieve leiders werkt samen met het team, commissies, partners en leden aan de ‘creative growth’ agenda en treedt op als ambassadeur van Nederlandse creativiteit.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.