Geplaatst door PAY

PAY. nummer één payment service provider in Emerce100-verkiezing

Amsterdam, 9 april 2019 –  In de Emerce100 – dé jaarlijkse verkiezing van de beste online business partijen van Nederland –  heeft PAY. de hoogste score behaald. Sinds 2012 is PAY. actief in de wereld van het betaalverkeer en verwerkt dagelijks miljoenen euro’s voor zo’n 2.500 webshops en retailers in Nederland en België.

Bevestiging groei en innovatiedrang

Marc Dumortier, CEO bij PAY., zegt: “We beschouwen deze nummer één positie als een bevestiging van onze groei van de afgelopen jaren én van onze sterke innovatiedrang. Deze benoeming motiveert ons enorm in onze ambitie om binnen vijf jaar twintig procent van het betaalverkeer via PAY. te laten lopen. Daarnaast willen we meer groei realiseren in België en van start gaan in Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. We zijn absoluut zeer vereerd met deze hoogste score.”

Business optimalisator

Van de buitenkant lijken alle PSP’s wel wat op elkaar. “Maar PAY. is een optimalisator, geeft inzicht en verbetert” zegt Olaf Kok, de oprichter van PAY. “Regelmatig discussiëren wij met betaalopties over de wijze waarop onze klanten moeten worden geservicet. Met onze duizenden merchants hebben wij impact en kunnen wij ervoor zorgen dat de betaalopties innoveren, kosten verlagen én hun techniek verbeteren.”

Trusted advisor

“We richten ons niet alleen op de techniek van het betaalverkeer. Bruikbare data-analyse en benchmarking waarmee klanten hun business en online processen optimaliseren, zijn net zo belangrijk”, vult Dumortier aan. “Onze online portal biedt vele mogelijkheden om meer inzicht te krijgen in je betaalproces. In het uitgebreide dashboard is alle managementinformatie in één oogopslag zichtbaar. Ook bieden we, als trusted advisor voor onze klanten, uitgebreide statistieken op transactieniveau aan, evenals een up-to-date data-analyse. Daarmee kunnen ondernemers direct actie ondernemen als uit de data blijkt dat klanten ergens in het betaalproces vastlopen.”

Nummer één PSP

Een combinatie van de meest innovatieve techniek, een optimale customer service én een enorme drive om steeds weer vooruit te gaan en beter te worden, daarmee word je dus de nummer één PSP. “We zijn absoluut vereerd met deze eerste plaats”, zeggen Dumortier en Kok. “De lat ligt nu hoog, maar we laten ‘m daar zeker liggen. Kwaliteit in techniek én service staat voor ons altijd bovenaan. Daar gaan we dan ook vol mee door.”

*** EINDE PERSBERICHT ***

Over PAY.

PAY., opgericht in 2012, is een payment service provider (PSP) die dagelijks miljoenen euro’s verwerkt voor 2.500 webshops en retailers in Nederland en België. PAY. zorgt ervoor dat het proces van betalen veilig, snel en makkelijk verloopt, en is meer dan de standaard PSP. Daarnaast biedt PAY. bruikbare data-insights en benchmarking waarmee klanten, veelal middelgrote webwinkels en fysieke retailers, hun business en online processen optimaliseren. PAY. wordt geleid door Marc Dumortier en is gevestigd in Amsterdam, Enschede en Spijkenisse. Het bedrijf heeft 43 medewerkers en is afgelopen jaren met dubbele cijfers gegroeid tot een omzet van 13,3 miljoen euro. www.pay.nl

Over Emerce100

De Emerce100 wordt dit jaar voor de veertiende keer gepubliceerd. Dit is een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce, waarin de beste prestaties van leveranciers van diensten in de e-business en marketingbranche centraal staan. Emerce publiceert hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.