Geplaatst door Payhawk

Payhawk lanceert emergency creditcard voor fintech-klanten in Noord-Amerika en Verenigd Koninkrijk

Amsterdam, 15 maart 2023 – In deze periode van grote volatiliteit voor de Amerikaanse en Britse techsector biedt Payhawk, de toonaangevende oplossing voor uitgavenbeheer, een Visa emergency creditcard aan startups. De oplossing biedt bedrijven in de VS en het Verenigd Koninkrijk een kredietfaciliteit met 0% rente en een betalingstermijn van 30 dagen.

“We staan klaar om ons product aan te bieden aan bedrijven in nood, aangezien we de situatie rond Silicon Valley Bank en Signature Bank nauwlettend hebben gevolgd. Timing is hier heel belangrijk. We wilden niet bijdragen aan de onrust, maar nu beide banken zijn omgevallen willen we er zijn voor de bedrijven die daardoor in de problemen komen. We kunnen bedrijven concreet helpen door onze sterke positie als bedrijf”, aldus Hristo Borisov, medeoprichter & CEO van Payhawk.

Hoewel de regeringen van de VS en het VK snel hebben gehandeld om mogelijke schade als gevolg van het omvallen van beide banken te beperken, is er nog steeds veel onzekerheid in de markt. Traditionele bankinstellingen zijn nu meer dan ooit kwetsbaar door de supersonische snelheid van informatie in een op technologie gebaseerde wereld. In deze onvoorspelbare tijden vormt een te grote afhankelijkheid van één leverancier of partner een aanzienlijk bedrijfsrisico. Daarom moeten bedrijven naar kredietlijnen kijken als een manier om hun cashflow te diversifiëren.

Hristo Borisov, medeoprichter & CEO van Payhawk: “De term ‘overbruggingskrediet’ werd traditioneel gebruikt om kortetermijnoplossingen te bieden voor cashflowproblemen. We zien nu echter een verschuiving, waarbij bedrijven kiezen voor noodfinanciering met een mate van vertrouwen die voorheen was voorbehouden aan offline banken.”

Bedrijven in de VS of het VK die in nood een bankrekening moeten openen of toegang moeten krijgen tot een Visa-creditcard voor het onmiddellijk betalen van kosten kunnen een aanvraag indienen bij emergency-credit-card@payhawk.com en het Payhawk-team zal de aanvraag onmiddellijk behandelen.

Over Payhawk | Payhawk is de toonaangevende wereldwijde oplossing voor uitgavenbeheer voor schalende bedrijven. Het hoofdkantoor is gevestigd in Londen en combineert bedrijfskaarten, betalingen en factuurbeheer in één product; de toekomstgerichte technologie stelt financiële teams in staat om bedrijfsuitgaven op schaal te controleren en te automatiseren.

Het klantenbestand van Payhawk omvat snelgroeiende en gevestigde multinationals in 32 landen, waaronder LuxAir, Gtmhub en Wagestream. Met kantoren in New York, Londen, Berlijn, Barcelona, Parijs, Amsterdam en Sofia; wordt Payhawk gesteund door gerenommeerde investeerders zoals Lightspeed Venture Partners, Greenoaks, QED Investors, Earlybird Digital East en Eleven Ventures.