Industry Wire

Geplaatst door DelanoPR

Pegamento zet AI-technologie in voor marketingactie voor KWF

Pegamento heeft ‘Fish on Wheels’ Peggy een tekening laten maken. Het concept ging eerder viral en trok de aandacht van Elon Musk. Het bedrijf uit Zeist realiseerde dit met een installatie die is gebaseerd op beeldherkenning. Zo laat Pegamento zien dat beeldherkenning breder kan worden ingezet dan alleen voor automatisering of informatieverzameling. De tekening wordt geveild voor KWF Kankerbestrijding.

Bijzonder artwork met internationale aandacht
Fish on Wheels is wereldwijd een bijzonder artwork, zo blijkt uit de internationale media-aandacht uit 2014. De video over de installatie ging toen viral en trok via de BBC de aandacht van Elon Musk. Hij stuurde een e-mail aan Pegamento en kocht ’his little chum, Eric the goldfish’, die nu rondrijdt in zijn kantoor. Eric heeft in Peggy dus een equivalent gekregen.

Rijdende vissenkom
Pegamento maakte eerder de installatie waarbij een goudvis rondzwemt in een vissenkom op wielen. Hieraan werd een smartphone gemonteerd met software die zorgt dat de kom rijdt in de richting die de vis opzwemt. Het laat zien dat beeldherkenning dus ook kan zorgen voor een simpele interactie die kan worden bediend door dieren. Pegamento blaast Fish on Wheels nu nieuw leven in door goudvis Peggy een tekening te laten maken. De tekening wordt geveild en de opbrengst gedoneerd aan KWF Kankerbestrijding. Een video van de goudvis die tekent, meer informatie en de veiling zijn hier te vinden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht