Geplaatst door Pegasystems

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Pegasystems is door Forrester Research erkend als een leider in The Forrester Wave™: Real-Time Interaction Management (RTIM) report, Q4 2020 (1). Pega behaalde topscores in twee van de drie high-level categorieën – huidig aanbod en strategie – en de hoogst mogelijke score op 25 van de 30 criteria.

Voor het rapport evalueerde Forrester de 13 belangrijkste RTIM-leveranciers. Pega kreeg de hoogste scores op het gebied van klantherkenning, beslissingsarbitrage, meting en optimalisatie, contextueel begrip, productvisie, innovatieroadmap, marktbenadering, ondersteunende producten en diensten, partnerecosysteem, commercieel model en omzet.

“Pega blinkt uit in bijna elk aspect van deze evaluatie en zet daarmee andere leveranciers op afstand in bijna alle digitale marketingcriteria”, aldus het rapport. “Het legt de lat hoog voor RTIM in bedrijfsomgevingen. Dit omvat het hele spectrum van digitale selfservice en door mensen ondersteunde touchpoints gedurende de gehele levenscyclus van de klant. Referenties prijzen de holistische aanpak voor klantgerichte resultaten en schrijven significante bedrijfsresultaten toe aan hun Pega-oplossingen.”

“Klanten eisen tegenwoordig relevante, samenhangende conversatie en dat vraagt om realtime interactiemanagement”, aldus Dr. Rob Walker, vice president, decisioning and analytics, Pegasystems. “Pega Customer Decision Hub maakt besluitvorming mogelijk op basis van context voor echte omnichannel personalisatie. Op het moment dat de context verandert kan die besluitvorming realtime worden aangepast. De gecentraliseerde AI-engine van Pega helpt om elke stap van de klantreis via alle interactiekanalen te optimaliseren. Ook kunnen organisaties waarde toevoegen tijdens elke kritieke fase van het klanttraject. Voor ons is deze waardering van Forrester een verdere erkenning van de grote impact die Pega’s AI-gedreven software heeft gehad op enkele van de meest succesvolle merken ter wereld.”

Forrester evalueerde Pega Customer Decision HubTM, die als een always-on ‘brein’ fungeert en gecentraliseerde kunstmatige intelligentie biedt bij alle contactpunten met de klant. Dankzij de voorspellende analyse en besluitvorming kunnen organisaties unieke inzichten naar boven halen om realtime de next-best-action aan te bevelen tijdens elke stap van de klantreis – van marketing en verkoop tot de klantenservice. Pega Customer Decision Hub biedt de AI-kracht van de Pega Infinity™ softwaresuite voor digitale transformatie, waardoor customer engagement en operationele efficiëntie van begin tot eind worden geoptimaliseerd.

Achtergrondinformatie
• Analyst report: The Forrester Wave™: Real-Time Interaction Management, Q4 2020
• Solution background: Pega Infinity™
• Whitepaper: Artificial Intelligence and Improving the Customer Experience