Industry Wire

Geplaatst door Natwerk

Pepijn Rooijens nieuwe Creatief Directeur bij Natwerk

Pepijn Rooijens is eind augustus begonnen als Creatief Directeur bij reclamebureau Natwerk. Samen met oprichter Frank de Ruwe en Rufus Ketting zal de nieuwe aanwinst de creatieve leiding van het bureau hebben, waarbinnen Rooijens de rol van dagelijkse leiding met Daantje Dammers en Reinier Steures op zich zal nemen. Mede dankzij Rooijens is een eerste grote pitch al gewonnen.

Met Rooijens trekt Natwerk een zeer ervaren en veelzijdige topcreatief aan. Rooijens was medeoprichter van Dawn en werkte jaren als Creative Director voor Lemz. Hij won prijzen met Artis, Albert Heijn en IKEA, sust zijn advertising-geweten als zeer actief lid van het SIRE-bestuur, wordt blij van het begeleiden van jong talent en temt en passant paarden in zijn vrije tijd. De man is een mythe.
Rooijens: “Natwerk is al lang niet meer ‘het bureau van de leuke dingetjes’. Ik heb ze de laatste jaren zien ontwikkelen tot een volwaardig bureau, met een indrukwekkende klantenlijst, dat spraakmakend werk maakt. Ze zijn enorm origineel en hebben een inspirerende kijk op het vak. Er zit ongelooflijk veel energie in het hele team en dat is wat de markt nu nodig heeft. Na een te gekke tijd bij Lemz waar ik veel heb geleerd, voelt dit als een logisch vervolg. Door mijn ervaring hoop ik te zorgen dat grote merken zich nog meer thuis voelen bij dit relatief jonge bureau.”

Na een succesvol pitch-traject tegen een aantal grote gevestigde bureaus, is de eerste overwinning met Rooijens aan boord al hartstikke binnen: Natwerk gaat aan de slag voor een nieuwe groot account waarbij ze verantwoordelijk worden voor de positionering, het aanscherpen van de identiteit en 360 graden-campagnes, waarmee het bureau direct een verdere groei doormaakt.
Reinier Steures: “De groei van de afgelopen tijd zorgt voor grotere uitdagingen van nog grotere merken. Toen Pepijn vertelde dat hij HavasLemz had verlaten, heb ik als een havik toegeslagen. De schat aan ervaring en strategische kennis van zaken die Pepijn meebrengt, zijn voor Natwerk in deze fase van enorm belang. Het samen winnen van de eerste pitch onderstreept het extra vertrouwen dat klanten mede door zijn komst in ons hebben.” Natwerk-oprichter,

Frank de Ruwe, vult aan: “Met Pepijn erbij ben ik ervan overtuigd dat alle merken een behoorlijke dosis Natwerk kunnen gebruiken. Dat wordt dan ook onze uitdaging voor de aankomende jaren.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht