Geplaatst door UBL

Per verkoopfactuur 5 minuten besparen door conversie naar UBL

Den Haag/Beverwijk, 15 mei 2017 – Uit onderzoek van Cash blijkt dat boekhouders en accountants grofweg 5 minuten besteden aan het handmatig inboeken van een verkoopfactuur. Kostbare tijd waarop bespaard kan worden dankzij conversie naar UBL. De tijdrovende werkzaamheden rondom het inboeken van facturen die nog zijn opgemaakt in Word, Excel of PDF worden hiermee uit handen genomen. Cash neemt met partner go2UBL een nieuwe stap in de automatisering en in het ontzorgen van hun klanten.

Na inkoopfacturen nu ook verkoopfacturen

Het was voor de klanten al langer mogelijk om inkoopfacturen om te zetten in UBL en zo automatisch te boeken. De versturende partij wil haar geld goed en snel ontvangen, waardoor op de inkoopfacturen meer dan genoeg informatie te vinden is om een boeking te maken. Voor verkoopfacturen ligt dit ingewikkelder. Deze bevatten veel gegevens van de eigen organisatie, maar weinig van de klant. Dat betekent dat er minder informatie is om de relatie op te matchen, waardoor het een uitdaging is om ook deze facturen automatisch te boeken.

Totaaloplossing

Dankzij de volledig geautomatiseerde koppeling met partner go2UBL biedt Cash haar klanten nu een totaaloplossing.  Zij kunnen het hele facturatieproces, zowel inkoop als verkoop, nu automatisch boeken. Per administratie kan worden aangegeven of de klant gebruik wil maken van de oplossing. Rob Tolstra, CEO en oprichter van go2UBL: “Voor accountants- en administratiekantoren die, naast de inkoopfacturen ook verkoopfacturen verwerken voor verschillende bedrijven is dit echt een uitkomst. Zij verwerken voor vele bedrijven de verkoopfacturen, dat zijn er heel wat op een dag. Je kunt je voorstellen wat een tijdwinst zij behalen met deze oplossing.”

Branche-specifieke oplossingen

Veel organisaties gebruiken branche-specifieke oplossingen voor de facturatie, wat het automatisch boeken voorheen in de weg stond. Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software legt uit: “Facturen die met één van de CASH facturatiemodules worden gemaakt of al een UBL formaat hebben, kunnen direct automatisch worden geboekt. Voor de andere facturen, vooral de facturen die zijn opgemaakt in Word, Excel of PDF, was dit voorheen lastig. Nu we ook die facturen kunnen converteren naar UBL, zijn ook die eenvoudig in te lezen. Het brengt onze klanten flexibiliteit in de keuze voor facturatieoplossingen, en bovendien een stukje extra automatisering. Zo besparen ze nog meer tijd en dus geld.”