Industry Wire

Geplaatst door Getty Images

De perfecte foto voor uw organisatie: vijf visuele communicatietrends door Getty Images

Visuele communicatie speelt een grote rol in ons leven. Waar afbeeldingen vroeger voornamelijk werden gebruikt ter illustratie, regeren ze tegenwoordig als de taal van de 21ste eeuw. Het is daarom voor bedrijven van belang om visuele content te kiezen die niet alleen bij henzelf maar ook bij de doelgroep past.

Dit blijkt echter niet altijd even eenvoudig te zijn. Net zoals de alsmaar veranderende trends in mode en design, wisselen visuele trends elkaar ook af. Om ervoor te zorgen dat u de juiste on-trend content kiest die bij uw bedrijf past, heeft Getty Images vijf trends op een rijtje gezet die domineren in de wereld van visuele communicatie.

1. Kies voor kleur: Sommige industrieën hebben een dominant kleurenpalet. Gaat u mee met deze trend of verzet u zich ertegen? De keuze is aan u. In de huidige trend worden kleuren op een bijzondere manier gebruikt om interesse te wekken. Verbreek kleurconventies en creëer onnatuurlijke kleurcombinaties.

2. Esthetiek in social media: gebruik social media in uw voordeel door te onderzoeken waar uw doelgroep naar kijkt. De kans is namelijk groot dat de voorkeuren van uw doelgroep hetzelfde zijn als die van u. Begin met het bouwen van een visueel merk rondom datgene wat uw interesse wekt.

3. Ouderschap: vandaag de dag zijn ook vaders en moeders steeds vaker geneigd hun werk- en gezinsleven online te delen. Alleenstaande ouders, homoseksuele koppels en doe-het-zelf vaders zijn kernmarkten. Een bedrijf heeft een bredere relevantie als het niet alleen steunt op traditionele stereotypen. Dit zien we terug aan de stijgende populariteit van moderne ouderschapsvormen op onze website.

4. Hipsters zijn overal: vele trends geïnspireerd door hipsters banen zich een weg in onze cultuur. Baarden, fietsen, houten bureaus en ambachtelijke koffie zijn de raakvlakken van creatieve bedrijven.

5. Transparantie & openheid: bedrijfswaarden zijn belangrijke factoren bij het bouwen van een visueel merk. We merken op dat de waarden ‘transparantie’ en ‘openheid’ steeds belangrijker worden voor alle industrieën. Deze populaire waarden zijn terug te zien in foto’s geschoten vanuit een observationeel oogpunt, zoals vergaderingen achter glazen wanden en deuren.

Als de juiste afbeeldingen gekozen zijn, is het belangrijk deze regelmatig te vernieuwen. Trends blijven immers veranderen. Volgens het onderzoek van SiteKreator werken 75% van de kleine ondernemers hun website slechts eenmaal per maand of minder bij. Het onderzoek stelt ook dat bedrijven die hun website op regelmatige basis (vijf keer per maand of meer) bijwerken, een verhoging van 300% in hun onlineverkeer zien. Een grote misvatting is dat regelmatige updates veel tijd en investering vereisen. Met een abonnement voor visuele content is het toevoegen of aanpassen van uw posts snel en eenvoudig gedaan. Aan de slag!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht