Industry Wire

Geplaatst door VICE Media Group

Persbericht: VELUX EN VICE PRESENTEREN NIEUWE INTERNATIONALE TRANSFORMING SPACES CAMPAGNE

VICE en het toonaangevende home-improvement merk VELUX lanceren een nieuwe branded contentcampagne als onderdeel van de herlancering van VELUX’s Artist Residency-programma. In de campagne van dit jaar, ‘Transforming Spaces’, presenteren zes kunstenaars hun interpretatie van het concept ‘Transforming Spaces’ op een co-branded platform; veluxtransformingspaces.vice.com.

In hun werken richten de kunstenaars zich op natuurlijk licht, en hoe dit ons gedrag en onze emoties beïnvloedt. Met deze campagne laten VELUX en VICE niet alleen zien hoe de ramen van VELUX ruimtes transformeren, maar ook het belang van natuurlijk licht in woonruimtes, zeker nu het lijkt alsof thuiswerken steeds meer een onderdeel blijft van het dagelijks leven.

De afgelopen twee jaar hebben mensen meer dan ooit vanuit huis gewerkt en de verwachting is dat deze trend zich in de toekomst zal voortzetten. VELUX en VICE laten zien hoe VELUX-producten een waardevolle investering zijn voor mensen die vanuit huis werken en dit willen doen in een ruimte die hen inspireert. Voor de Artist Residency hebben zes kunstenaars, duo Maria Bodil (NL); Max Kesteloot (BE); duo Emelie & Susana (SE); Jon Pilkington (VK); Levi Hayes (DK) en Martine Poppe (NO), werken gemaakt binnen de Transforming Spaces-briefing ‘welke rol kan licht spelen in de transformatie van een ruimte, vooral nu we meer vanuit huis werken?’. Hierbij ligt de focus op het belang van natuurlijk licht en de belangrijke invloed die dit heeft op het welzijn; natuurlijk licht verhoogt bijvoorbeeld de creativiteit, de productiviteit en een goed humeur.

De branded content campagne bestaat uit interviews, waarin de kunstenaars hun werk bespreken, en een branded video met Martine Poppe waarin zij de belangrijke rol bespreekt die natuurlijk licht speelt in haar werk als kunstenaar: “Als schilder is natuurlijk licht essentieel om de werkelijke kleuren te zien waar ik mee werk. Maar daarnaast, als ik geen natuurlijk licht in mijn ruimte had, zou ik de hele dag in een doos zitten. En met lange werkdagen zou het mijn geestelijke gezondheid behoorlijk schaden, denk ik, om zo opgesloten te zitten. […] Ik denk dat het belangrijker dan ooit is om dit soort energie binnen te halen. Of het nu een raam is waarmee je de wereld kunt zien, of de manier waarop iemand anders de wereld heeft gezien, door middel van een kunstwerk.” Alle inhoud is ondergebracht op een co-branded Transforming Spaces platform binnen het VICE-ecosysteem.

De branded content campagne Transforming Spaces – Artist Residency dit jaar is de tweede samenwerking tussen VELUX en VICE binnen het Artist Residency-concept van VELUX en het vervolg op een driedelige, geschreven branded content serie op VICE.com in 2021.

Jasper Vierboom, Creative Director, VICE+ NL & BE: “In deze campagne hebben we gebruik gemaakt van onze uitgebreide kennis van jongerencultuur en daarnaast het licht geschenen op jonge, Europese kunstenaars. We laten met deze campagne zien hoe belangrijk licht is – vooral nu thuiswerken onderdeel lijkt te blijven van ons leven. Ik ben trots op wat we met deze tweede samenwerking met VELUX hebben neergezet.”

Jim Coates, Northwest Europe Region Marketing Director bij VELUX: “Artist Residency heeft de fantastische mogelijkheid geboden om samen te werken met een gevarieerde groep inspirerende kunstenaars om de ware kracht van daglicht te laten zien, en de rol die het heeft bij het transformeren van ruimtes in onze woonruimtes – voor een gezond binnenklimaat voor werk en leren, voor spel en plezier.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht