Industry Wire

Geplaatst door DPDK

PEUGEOT en DPDK lanceren allereerste interactieve racefilm

Vandaag lanceren PEUGEOT en DPDK de interactieve racefilm ‘Chase the Line’. DPDK heeft hiermee wereldwijd de eerste online race game gemaakt waarin alleen echte videobeelden worden gebruikt. Gebruikers worden uitgedaagd om met de nieuwe PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport de perfecte lijn te rijden op het ‘Circuit de Charade’ in Frankrijk.

Ter promotie van de PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport is creatief digitaal bureau DPDK gevraagd om, als verlengde van de Internationale TVC, een interactieve ervaring te creëren. De film zorgt voor een spectaculaire race ervaring doordat er binnen de beelden van links naar rechts gestuurd kan worden om de perfecte lijn te rijden.

Gebruikers worden vanuit de TVC meegenomen in een introductiefilm om daarna zelf achter het stuur van de nieuwe PEUGEOT 308 GTi by Peugeot Sport plaats te nemen. Vanuit hier gaat men de uitdaging aan om een zo perfect mogelijke lijn op het circuit te rijden. Dit kan op een smartphone of via desktop. Ook kunnen gebruikers hun smartphone gebruiken als joystick om hiermee de desktop versie te besturen.

Michael Vromans, Creative Director van DPDK, voegt toe: “Uniek aan deze productie is dat we erin geslaagd zijn om echte beelden van 25 verschillende GoPro’s te combineren tot een interactieve full screen film. Om dit te kunnen realiseren hebben wij zelf laser gesneden onderdelen ontwikkeld om alle camera’s op een 7 meter brede installatie te bevestigen.”

Door de combinatie van WebGL en VR-technologie heeft DPDK een totaalbeleving weten te creëren waarbij gebruikers eerst zelf achter het stuur van de PEUGEOT 308 GTi plaatsnemen en vervolgens bij een coureur in kunnen stappen om in 360° de perfecte lijn te leren rijden over het circuit .

Maarten Kooijman, Marketing Manager Peugeot, voegt toe: “Bij PEUGEOT blijven we continu inspelen op de nieuwste technologieën om mensen op een pakkende manier met ons merk en onze producten in contact te brengen. In samenwerking met DPDK weten we daarom elke keer weer originele projecten en succesvolle campagnes te realiseren.”

Deze racefilm is inmiddels de zesde campagne die DPDK voor PEUGEOT heeft ontwikkeld. Naast de RCZ R Proefrace, PEUGEOT 208 GTi game, de film-meets-game ervaring voor de PEUGEOT 208 (Catch The Dragon) een Virtual Reality ervaring -waarin de Oculus Rift is gecombineerd met Leap Motion technologie en een interactieve sound experience voor de PEUGEOT 108, kan DPDK nu ook deze interactieve racefilm aan haar portfolio toevoegen.

Probeer het hier zelf: chase-the-line.com

Behind the scenes video: https://vimeo.com/149135224

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht