Industry Wire

Geplaatst door Pexi

PEXI lanceert spendchecker om ad account fraude te voorkomen

Ad account fraude komt helaas steeds vaker voor. Een derde partij krijgt de inlog gegevens van Google Ads, Facebook Business Manager of DV360 in handen en binnen 12 uur worden duizenden tot honderdduizenden euro’s uitgegeven. Doordat dit vaak in andere tijdzones gebeurt krijgt menig marketeer ’s ochtends bij het openen van zijn accounts de schrik van zijn leven. In de praktijk blijkt dat het vaak lastig is om de schade te verhalen en kom je in eindeloze discussies wie verantwoordelijk is en of er sprake is van nalatigheid van de adverteerder, bureau of tool.

Gelukkig wordt er op steeds grotere schaal tweestapsverificatie aangeboden, waarbij slechts goedgekeurde devices toegang tot de accounts krijgen. Echter, in ad accounts van agencies of adverteerders zijn vaak meerdere mensen actief en is de controle beperkt. Hierdoor is het risico op een hack en een forse rekening nog steeds veel te groot.

Daarom heeft PEXI de spendchecker gelanceerd. Deze tool checkt elke minuut de uitgaven in al je ad accounts, waarbij het algoritme een afwijking ten opzichte van reguliere spend direct signaleert. Ook is een maximum spend in te stellen waarboven PEXI een alert geeft. Dit kan per mail en sms gestuurd worden naar de vooraf gedefinieerde personen, zodat dit direct kan worden geëscaleerd en ad accounts kunnen worden geblokkeerd.

Over PEXI
PEXI is een Adserver 2.0. PEXI geeft transparant inzicht in campagneresultaten, helpt klanten met het in eigen beheer halen van waardevolle data en maakt het mogelijk om creatie eenvoudig en snel realtime te vervangen zonder dat er inboekwerk, management en performance verlies aan te pas komt. PEXI wordt o.a. ingezet door Volkskrant, Adfactor, Nationale Vacaturebank, XS4ALL, Marktplaats en Achmea.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht