Industry Wire

Geplaatst door Picnic

Picnic bezorgt bij Race of the Classics grootste order ooit

Rotterdam, 11 oktober 2017 – Honderden kilo’s appels, bananen en komkommers, meer dan 1500 liter frisdrank, 1700 eieren, brood voor 5000 tosti’s en 150 pakken pannenkoekenmix, goed voor bijna 2000 pannenkoeken, werden woensdagochtend ingescheept op de deelnemende boten van de Race of the Classics for Young Professionals. Online supermarkt Picnic had slechts één uur de tijd om de grootste order ooit aan boord te krijgen.

De vijftien elektrische boodschappenautootjes van Picnic reden bij in alle vroegte op en neer langs de Veerkade in Rotterdam. De 22 klassieke Nederlandse zeilschepen, waaronder loggers, kotters, driemasters en klippers, werden voorzien van in totaal 16.348 producten.

De ongeveer 600 deelnemers, allen jonge werknemers van grote bedrijven als Philips, PwC, Heineken en bol.com vertrokken rond het middaguur richting Ipswich in Engeland. Als alles volgens plan gaat, komen ze daar donderdagmiddag aan. Vrijdag zeilt de hele vloot verder richting IJmuiden om vervolgens op zondag naar Amsterdam te varen, waar de prijsuitreiking zal plaatsvinden.

Marjolein van den Blink, Business Development Manager bij Picnic: “Het is ontzettend leuk om al deze deelnemers blij te kunnen maken met onze superverse producten. Voor deze bemanning geen scheurbuik.”

Over Picnic
Voor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel, Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000 en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Recent is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht