Plaisio lanceert next-gen e-commerceplatform met Composable Commerce
Na het succes van het nieuwe B2B-platform was het tijd voor de volgende stap: de vernieuwing van Plaisio’s B2C-omgeving. Samen met Aviva Solutions koos de Griekse marktleider in consumentenelektronica en kantoorartikelen voor één toekomstbestendige oplossing: een Composable Commerce platform.
De vorige B2C-site van Plaisio draaide op een oudere versie van Sitecore Commerce. In plaats van een upgrade te doen, koos Plaisio voor een nieuwe stap: meer flexibiliteit en vrijheid met een Composable platform. Zo kunnen ze sneller inspelen op marktveranderingen en hun digitale ambities beter realiseren.
Na een intensieve analysefase van drie maanden koos Plaisio voor een Composable architectuur voor zowel B2B als B2C. Daarbij werkten ze samen aan het in kaart brengen van alle functionele en technische eisen en voerden ze meerdere proof of concepts uit om te testen hoe deze architectuur in de praktijk presteerde.
Het resultaat is een flexibel platform waarmee Plaisio:
– sneller kan inspelen op marktveranderingen en promoties;
– eenvoudig onderdelen kan vervangen of uitbreiden;
– minder tijd en kosten kwijt is aan technisch beheer;
– klanten een snellere, persoonlijkere winkelervaring biedt.
De samenwerking tussen Aviva Solutions en Plaisio gaat al terug tot 2017. In de loop der jaren groeide het partnerschap uit tot een nauwe samenwerking. “Aviva voelt als een verlengstuk van onze eigen IT-afdeling,” aldus Plaisio. “Hun kennis en betrokkenheid hebben dit project tot een succes gemaakt.”
Met een stijging van 55% in de dagelijkse omzet laat het nieuwe B2B-platform inmiddels een sterke groei zien. De verwachtingen voor de vernieuwde B2C-omgeving zijn minstens zo positief. In de komende maanden blijven beide teams samenwerken aan verdere optimalisaties en nieuwe functionaliteiten om het platform continu te versterken.
Over Plaisio
Plaisio is al meer dan 50 jaar een belangrijke speler in de Griekse en Bulgaarse retailmarkt. Het bedrijf biedt een breed assortiment aan consumentenelektronica, IT-accessoires, kantoorartikelen, gaming en mobiele apparaten, zowel online als via 27 fysieke winkels. Met sterke focus op innovatie, klantbeleving en een geïntegreerde omnichannelstrategie bedient Plaisio jaarlijks miljoenen klanten. Sinds de oprichting in 1969 is het familiebedrijf uitgegroeid tot een marktleider die technologie toegankelijk maakt én maatschappelijk verantwoord onderneemt.
Over Aviva Solutions
Aviva Solutions is een full service digital agency dat sinds 2006 organisaties helpt bij het ontwikkelen van sterke digitale ervaringen. Het bureau combineert strategie, design, development en beheer in één geïntegreerde aanpak. De multidisciplinaire teams van Aviva realiseren digitale oplossingen die niet alleen technisch goed in elkaar zitten, maar vooral effectief zijn voor zowel organisaties als hun gebruikers.
Of het nu gaat om het verbeteren van de klantbeleving, het bouwen van slimme platforms of het optimaliseren van online dienstverlening: Aviva Solutions ondersteunt klanten in elke stap, van concept en ontwikkeling tot implementatie en training.
Voor persaanvragen of aanvullende informatie:
Roos van der Leest – Contentspecialist
roos.van.der.leest@avivasolutions.nl
www.avivasolutions.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.