Geplaatst door Plus500

Plus500 nieuwe hoofdsponsor Legia Warschau

Plus500 heeft een sponsorovereenkomst gesloten met Legia Warschau. Het bedrijf wordt hoofdsponsor van de huidige nationale kampioen van Polen voor de seizoenen 2020/21 en 2021/22. De overeenkomst is een aanvulling op de bestaande sponsorovereenkomsten van Plus500. Zo is het bedrijf al langdurig en succesvol hoofdsponsor van de Spaanse voetbalclub Atlético Madrid. Onlangs kwam daar de samenwerking met BSC Young Boys Football Club bij en de sponsoring van de Plus500 Brumbies rugbyclub in Australië.

De sponsoring van populaire professionele sportclubs door Plus500 is tot nu toe zeer succesvol geweest. De wereldwijde merkbekendheid is erdoor toegenomen. Dit geldt ook voor de merkbekendheid in belangrijke lokale markten. Daarnaast heeft het geleid tot een uitbreiding van het klantenbestand van Plus500 in nieuwe en bestaande gebieden.

Als onderdeel van de overeenkomst zal het Plus500-logo op de voorkant van het officiële Legia Warschau-shirt worden aangebracht. Ook de trainingsshirts voor zowel nationale als internationale wedstrijden krijgen het logo. Daarbij krijgt Plus500 toegang tot een serie merkrechten. De overeenkomst geldt in eerste instantie voor twee jaar vanaf het seizoen 2020/21 met een optie om deze te verlengen voor het seizoen 2022/23.

Legia Warschau is opgericht in 1916 en is een van de succesvolste Poolse voetbalclubs in de geschiedenis. De club is recordhouder met veertien nationale kampioenschappen en negentien bekeroverwinningen. Legia is gevestigd in de Poolse hoofdstad Warschau en speelt in het seizoen 2020/21 in de kwalificatierondes van de UEFA Champions League.

“Legia Warschau is een club met een grote geschiedenis en een uitstekende fanbase. We blijven ons inzetten om professionele sporten te ondersteunen. Het is ons een genoegen om Legia toe te voegen aan onze nu al formidabele verzameling van hoogwaardige sponsorovereenkomsten met nationale kampioenen over de hele wereld”, aldus David Zruia, Chief Executive Officer van Plus500. “Van ons partnerschap met Legia verwachten we dat het onze internationale merkbekendheid verder vergroot en onze wereldwijde klantenkring laat groeien. Daarnaast zal onze naamsbekendheid in Polen, een belangrijke lokale markt met een groot potentieel, erdoor verbeteren.”

Dariusz Mioduski, Chief Executive Officer en eigenaar van Legia Warschau, is eveneens verheugd met het aantrekken van Plus500 als hoofdsponsor. “We zijn er trots op dat Plus500 heeft besloten met ons samen te werken bij het uitbouwen van zijn marktpositie in Polen en de regio. Dit is een erkenning van de kracht van het merk Legia Warschau, de succesvolste voetbalclub en gerenommeerd sportmerk in Polen. Plus500 is niet alleen marktleider in de landen waarin het bedrijf actief is, maar heeft ook een geweldige staat van dienst als het gaat om het ondersteunen van succesvolle internationale teams in de professionele sport. Onze samenwerking bewijst de unieke positie van onze club, ook op internationaal niveau.”