Geplaatst door Dynatrace

Porsche Informatik kiest Dynatrace voor software-innovatie

Utrecht, 19 november 2019 — Dynatrace maakt bekend dat Porsche Informatik, het IT-bedrijf van de Porsche Holding Salzburg, het Dynatrace Software Intelligence Platform heeft geïmplementeerd om de software-innovatie te versnellen en de gebruikerservaring te optimaliseren. Porsche Informatik gaat het platform benutten voor een completere uniforme monitoring van alle applicaties, infrastructuur en digitale gebruikerservaringen, voor het stimuleren van haar digitale transformatie. Het IT-bedrijf zag dat Dynatrace’s modulaire all-in-one platform, gebaseerd op een gemeenschappelijk datamodel, meer te bieden heeft dan eenvoudige datacollectie en handmatige analyses. Met de AI-engine Davis van het platform is Porsche Informatik in staat direct te reageren op issues in de operaties en ontwikkelingen.

Innovatie versnellen
Porsche Informatik levert digitale oplossingen voor het transformeren van de gebruikerservaring, aan onder andere de automerken Porsche, Volkswagen, Audi, Lamborghini en Skoda. De automobielmarkt heeft momenteel te maken met meerdere megatrends, variërend van autonoom rijden en onderling verbonden auto’s, tot elektrische mobility oplossingen en de deeleconomie. Gecombineerd met de toenemende digitalisering en klantverwachtingen wil Porsche Informatik de innovatie versnellen en nieuwe klantgerichte digitale experiences creëren.

Hybride cloud-architectuur
Porsche Informatik moet voortdurend innovaties leveren die 24/7 werken voor de gebruikers ervan. Als onderdeel van de digitale transformatie is het bedrijf gemigreerd naar een moderne cloud-architectuur. Dat leidt echter tot meer applicaties, microservices, softwarecode en afhankelijkheden, die de gebruikerservaring, applicaties en infrastructuur kunnen beïnvloeden. Met behulp van Davis, het hart van Dynatrace’s platform, kan Porsche Informatik sneller mogelijke problemen identificeren, de oorzaak achterhalen en oplossen voordat gebruikers er hinder van ondervinden. Alleen Dynatrace is in staat om met één uniform platform elk onderdeel van Porsche Informatik’s hybride cloud-omgeving te monitoren en zowel de juiste antwoorden geven, als proactief inzicht te bieden in de gebruikerservaring.

Miljoenen gebruikers
“Met ruim 160 applicaties en wereldwijd miljoenen gebruikers, moeten wij ons focussen op het versnellen van de innovatie en ontwikkeling van de beste software voor de automobielindustrie, zonder monitoringtools te hoeven integreren”, zegt Manfred Immitzer, managing director en chief digital officer van Porsche Informatik. “Wij hebben een compleet en uniform inzicht nodig in elke gebruikerservaring, onze applicaties en de infrastructuur. Verder moeten wij in realtime kunnen reageren op anomalies of servicedegradaties die Davis laat zien, zodat wij de software-innovatie met vertrouwen kunnen versnellen.”

Time-to-market verkorten
“Wij moeten al bij het ontwerp flexibiliteit inbouwen om sneller te kunnen reageren op veranderende markttrends en concurrentievoordeel creëren door sneller software-innovaties te leveren”, vervolgt Immitzer. “Het is onze doelstelling de time-to-market met 90% te verkorten. Om zo snel en flexibel te zijn is het nodig onze performancemonitoring en -management te verbeteren. In deze omgeving kun je dat namelijk niet op dezelfde manier blijven doen. Na het bekijken van de concurrentie en vanwege de toenemende snelheid en volume aan datacommunicatie in onze cloud-omgeving, hebben wij besloten dat het filteren van logs en dashboards niet meer volstaat. Dynatrace’s AI-gebaseerde aanpak was voor ons de enige oplossing voor het versnellen van innovatie in de huidige snel veranderende omgeving. Het komt uiteindelijk neer op het garanderen van de performance voor onze klanten via end-to-end monitoring.”

Over Dynatrace
Dynatrace levert software intelligence voor het vereenvoudigen van de zakelijke cloud-complexiteit en versnellen van digitale transformatie. Het AI-gebaseerde platform van dit bedrijf levert volledig geautomatiseerd antwoorden en data op over de beschikbaarheid en performance van applicaties, in de hedendaagse hypercomplexe cloud en hybride omgevingen. Gebaseerd op diepgaande inzichten in elke gebruiker en transactie. Marktleidende bedrijven vertrouwen op Dynatrace voor het optimaliseren van digitale experiences, versnellen van innovaties en moderniseren van hun cloud-operaties.
Meer informatie is te vinden op dynatrace.com op de blog van het bedrijf en via Twitter @dynatrace