Geplaatst door Powerpeers

Powerpeers voor tweede achtereenvolgende jaar in de prijzen bij Gaslicht.com Awards

Over 2019 is Powerpeers uitgeroepen tot 3e beste energieleverancier van Nederland. De gerenommeerde vergelijkingswebsite Gaslicht.com kwam tot deze conclusie toen zij de bijna 30 leveranciers in Nederland beoordeelde.

GASLICHT.COM AWARDS
Vaak wordt Powerpeers goed beoordeelt in vergelijking door haar sterke positionering op duurzaamheid. Bij de beoordeling van Gaslicht.com is voor deze Awards juist gekeken naar klanttevredenheid en een prijs/kwaliteitscore. Deze laatste score is o.a. gebaseerd op beoordeling door overstappers via Gaslicht.com en een aantal kwaliteitscriteria als prijsstelling, facturatie, online dienstverlening, klantenservice en duurzaamheid. De uitreiking van de Awards gebeurt dus op basis van een uitvoerige toetsing. Raymond van Eck, Managing Director bij Powerpeers, is dus trots: “Deze Award maakt ons ongelofelijk trots. Het is een verdienste van het team dat wij zo goed scoren tussen grote energiebedrijven die jarenlang hun dienstverlening hebben geperfectioneerd. Dit was daarom zeker geen makkelijke award om te winnen.”

FOCUS OP KLANTTEVREDENHEID
Roxanne van Hooff, Senior Manager Customer Experience bij Powerpeers, zag eerder al de Net Promoter Score (NPS) van Powerpeers flink stijgen na verbeteringen in met name het serviceproces. “Wij meten natuurlijk regelmatig hoe klanten ons beoordelen. En op basis van klantfeedback voeren wij verbeteringen door,” zegt Roxanne. Zij vervolgt dat deze Award een bijzondere erkenning van de goede service is. Het continue verbeteren van de klantervaring zal daarom speerpunt blijven van Powerpeers’ serviceteam. Roxanne: “Je ziet dat een focus op klanttevredenheid blijft bijdragen aan onderscheidend vermogen in de consumentenmarkt. Deze Award bevestigt dat je als kleine speler je kan onderscheiden van de gevestigde orde.”

DUURZAAMHEID STEEDS BELANGRIJKER VOOR CONSUMENTEN
Ben Woldring, directeur van Gaslicht.com en Energiewereld.nl: “…we [zien] dat consumenten duurzaamheid steeds zwaarder laten meewegen. Bij het overstappen kiezen huishoudens steeds vaker voor groene energie. In 2019 ging het in ruim 83 procent van de gevallen om een contract met groene stroom. Hiervan koos bijna 24 procent voor groene stroom uit Nederland.”
Gaslicht.com vermeldt dat dit betekent dat steeds minder huishoudens kiezen voor grijze energie. Volgens de vergelijkingswebsite is het aandeel grijze energie in de afgelopen twee jaar met 42 procent afgenomen: van 28,5 procent in 2017, naar 16,8 procent in 2019.